به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، سعید مرتضوی در حاشیه مراسم کلنگ زنی" بیمارستان جدید شهید دکتر لواسانی" با تاکید بر اینکه برای پرداخت مابه التفاوت افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باید حداقل حقوق بازنشستگانی که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده اند به ۷۰۰ هزار تومان مصوب شود، اظهارکرد: با وجود اینکه اعتبار پرداخت حداقل حقوق بازنشستگان به ۷۰۰ هزارتومان در بانک رفاه توسط سازمان ذخیره شده، اما این موضوع در هیات امنا تصویب نشده است.

به گفته وی، زمان پرداخت افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به زمان تصویب و ابلاغ هیات امنا در مورد افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به ۷۰۰ هزار تومان موکول می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تصویب افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به ۷۰۰ هزار تومان در هیات دولت پس از پیشنهاد سازمان، اظهارکرد: اما هیات امنای سازمان تامین اجتماعی پس از این تصویب، افزایش حداقل ها به ۷۰۰ هزار تومان را مصوب نکرده است که این موضوع، اجرای افزایش ۲۵ درصدی حقوق ها را دچار مشکل می کند.

مرتضوی ادامه داد: مشروح مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی به وزیر کار منعکس شده و علیرغم آنکه مصوبه هیات دولت به امضای خود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز رسیده، اما این موضوع در هیات امنا مصوب نشده است.

وی با بیان اینکه هیات امنا نمی تواند مصوبه هیات دولت را لغو و از آن عدول کند، گفت: مصوبه هیات دولت سند بالادستی است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مصوبه هیات امنا هفته گذشته ابلاغ و مشروح آن شنبه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعکس شده است و طبق قولی که وزیر داده، قرار است روز سه شنبه هفته جاری (چهارم تیر) جلسه فوق العاده ای در این زمینه برگزار شود تا موضوع افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به ۷۰۰ هزار تومان تصویب شود تا بتوان مابه التفاوت افزایش حقوق ها در چهار ماهه نخست سال را به صورت یکجا به حساب مستمری بگیران واریز کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه حقوق تیر ماه مستمری بگیران این سازمان طبق روال قبلی در حال پرداخت است، اعلام کرد: قرار است مابه التفاوت افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در چهار ماهه نخست سال بر اساس لیست متممی به حسابشان واریز شود.

وی در مورد علت وجود اشکال در پرداخت نشدن افزایش حقوق مستمری بگیران، خاطرنشان کرد: بعضی از بازنشستگان هستند که کف حقوقشان باید به ۷۰۰ هزار تومان ارتقا یابد، بنابراین باید تا زمانی که هیات امنا این موضوع را مصوب می کند، صبر کنیم و این موضوع چند روز به طول می انجامد.

مرتضوی تاکید کرد: قرار است مابه التفاوت افزایش حقوق ها در چهار ماهه نخست سال به صورت یکجا به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان واریز شود.

قرار است بازنشستگانی که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده اند، حداقل حقوقشان به ۷۰۰ هزار تومان افزایش یابد.