به گزارش پارس نیوز-دکتر کشاورزی؛ رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در این نشست خبری تاکید کرد: یکی از امتیازات ویژه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد این است که دانشجوی ما به هیچ عنوان نیاز به حضور فیزیکی در کلاس ندارد . نه تنها برای آموزش بلکه برای تمام خدماتی که یک دانشجو از صفر تا صد می بایست دریافت کند مطلقا نیاز به حضور فیزیکی ندارد. دانشجویان فقط برای حضور در امتحانات است که باید در محل حاضر باشند اما به جای حضور دانشجو در پایتخت امتحانات دروس مختلف را در ۳۶ نقطه کشور همزمان برگزار می کنیم.

دکتر کشاورزی با بیان اینکه آموزش کاملا با استانداردهای کیفی روز صورت می گیرد افزود: ما در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در هر ترم 16 هفته کلاس برگزار می کنیم و در این پروسه  استاد و دانشجو به صورت آنلاین با یکدیگر در تعامل هستند. دانشجو بحث می کند‍؛ نکات مدنظر خود را ارایه می کند و استاد نیز پاسخ می دهد. از سوی دیگر اگر دانشجو فرصت حضور در کلاس آنلاین را پیدا نکرد کلاسهای ضبط شده در اختیار دانشجو قرار می گیرد.

دکتر کشاورزی با تاکید بر اینکه اثرگذاری ارایه محتوای آموزشی به شکل مجازی از حضور فیزیکی بسیار موثرتر خواهد بود تاکید کرد: وقتی نظارت دقیق بر روی عملکرد اساتید و نحوه کیفیت برگزاری کلاسها به شکل مجازی دقیق تر و سنجیده تر است به شکل بدیهی کیفیت علمی نیز نسبت به کلاسهای حضوری ارتقا پیدا می کند. ‌از سوی دیگر آموزش مجازی عدالت آموزشی را افزایش می دهد. شخصی که در نزدیکی او دانشگاهی نیست و اگر هم هست رشته محبوب او را ارایه نمی دهد و یا از اساتید برتر برخوردار نیست؛ می تواند با آموزش مجازی به بهترین اساتید  و با بهترین کیفیت دسترسی پیدا کند.

رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی از حفظ محیط زیست در آموزش مجازی سخن گفت و تاکید کرد:‌ نقش پررنگی در حفظ محیط زیست دارند. برای تحصیل نیاز به سفر نیست و دانشجو کنار خانواده اش می تواند بدون استفاده از کاغذ و گرفتاری در مراحل بروکراتیک دانشگاهی؛ آلودگی هوا و محیط زیست به تحصیل خود بپردازد.

دکتر کشاورزی با بیان اینکه تلاش کردیم اندک افرادی که هنوز نگاه مثبتی به آموزش مجازی ندارند، نگاهشان را تغییر دهیم و افزود:‌ ما بر شاخصه کیفیت در بحث آموزش اصرار داریم و تلاش های صورت گرفته نیز در این راستا قابل ارزیابی می باشد و این مهم باعث رضایت خاطر دانشجویان ما شده است.

وی به مسوولیت اجتماعی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد نیز اشاره کرد و گفت: ما نباید مسیولیت اجتماعی خود را در هر ساحت و جایگاهی فراموش کنیم از همین رو برای معلولین و سالمندان خدمات جدیدی را در نظر گرفته ایم.

دکتر کشاورزی از ویژگی تحصیل همزمان در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز سخن گفت و افزود:‌ بحث تحصیل همزمان را در واحد الکترونیکی آغاز کرده ایم. بسیاری از دانشجویان علاقه مند هستند در یک رشته علاوه بر رشته فعلی خود مشغول به تحصیل شوند. بدین ترتیب هر کسی در هر جای کشور و در هر مقطعی که دانشجوی در حال تحصیل است می تواند در مقطع کارشناسی و در هر یک از رشته های مدنظر خود به تحصیل بپردازد. 

وی در تشریح این مزیت منحصربفرد آموزشی افزود:‌ در این راستا دروسی که شخص گذرانده تطبیق واحد داده می شود و در رشته دوم را فقط با پاس کردن واحدهای تخصصی و بدون نیاز به گذراندن واحدهای عمومی فارغ التحصیل خواهد شد. وی همچنین از تخفیف ویژه برای دانشجویان تحصیل همزمان خبر داد و گفت: ‌برای این دسته از دانشجویان تخفیفی بیش از آنچه تخفیف برای تمام دانشجویان در نظر گرفته ایم لحاظ خواهیم کرد.

دکتر کشاورزی همچنین از پکیجهای ویژه آموزشی برای دانشجویان جهت آماده شدن برای ورود به بازار کار سخن گفت و تصریح کرد:‌کسی که مثلا رشته حقوق؛ مدیریت و یا هر رشته دیگری را خوانده و یا می خواند؛ می تواند از آنچه در بازار کار، کارایی دارد در قالب پکیج های آموزشی کوتاه مدت بهره ببرد تا در بازار کار شرایط بهتری برای انتخاب شغل مناسب خود داشته باشد. وی از اشتغال ۸۵ درصدی فارغ التحصیلان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد خبر داد.

دکتر کشاورزی از فعالیت های بین المللی این واحد دانشگاهی نیز سخن گفت و ادامه داد:‌ دوره های کوتاه مدت آموزش مجازی در حوزه زبان انگلیسی و آموزش لهجه عراقی برای زوار اربعین؛ آموزش طراحی و فتوشاپ آموزش قرآن کریم در قالب طرح طوبی و البته طرح ها و دوره های تخصصی دیگر برای تمام مردم کشور و با حضور اساتید متخصص از دیگر خدمات واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ست که علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دیگر دوره های تخصصی به سایت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.iauec.ac.ir مراجعه کنند.

دکتر کشاورزی بیان کرد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ۳۰۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد و در مقطع کارشناسی نیز بیش از ۴۰ رشته تحصیلی جذب دانشجو دارد. همچنین اکثر رشته های کارشناسی بدون آزمون هستند؛ چه برای افرادی که به عنوان رشته دوم قصد تحصیل در این مقطع را دارند و چه اشخاصی در آغاز تحصیل خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌ بین المللی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز مدتی ست که کار خود را آغاز کرده وو آموزش های آکادمیک و کوتاه مدت برگزار میکند و برای گروه های عرب زبان و انگلیسی زبان در حال حاضر کانالهای ارتباطی خوبی با مخاطبین خود در عرصه بین الملل گرفته ایم و اساتیدی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

دکتر کشاورزی اشاره به حمایت از فعالیتهای استارت‌آپی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد نیز سخن گفت و افزود: در سال گذشته استارت آپ ویکندی را با موضوع محتوای آموزشی برگزار کردیمو در حال راه اندازی مرکز رشدی هستیم که استارت آپ های زیادی در آن مشغول به فعالیت شده اند و بعضی از محصولات آنها به مرحله تجاری سازی نزدیک شده است.

رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین بر اعتبار مدرک تحصیلی این واحد آموزشی تاکید کرد و افزود:‌ واحد الکترونیکی و رشته های آن همه بر اساس مجوز های  وزارت علوم راه اندازی شده است. ما تاکنون حدود ۱۲هزار فارغ التحصیل داشته ایم و بسیاری از فارغ التحصیلان واحد الکترونیکی در مقاطع بالاتر مشغول به ادامه تحصیل می باشند.

دکتر کشاورزی گفت این دانشگاه کاملا مردمی اداره می شود و در راستای این اعتماد باید پاسخگویی به شکل ایده آل را داشته باشیم. بر همین اساس واحد الکترونیکی فرآیند های ویژه ای را جهت پاسخگویی طراحی کرده است و از جمله آنها ملاقات آنلاین با ریاست، معاونت ها، مدیران و … در ساعت های ویژه پاسخگویی، سامانه پاسخگویی به صورت تیکت می باشد. با استفاده از این فرآیند ها واحد الکترونیکی تبدیل به یک واحد پاسخگو شده است.

دکتر کشاورزی در پایان نشست خبری در جمع خبرنگاران از تخفیف ۱۰ درصدی شهریه دانشجویی برای اصحاب رسانه خبر داد و گفت: اصحاب رسانه با ارائه مدارک معتبر از رسانه متبوع خود می توانند به انضمام تخفیف های موجود از ۱۰ درصد تخفیف بیشتر نیز بهره مند شوند.

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلات مالی ویژه ای برای دانشجویان خود دارد. بطور مثال 25 درصد از شهریه ثابت دانشجویان را بورسیه میکند و میتواننداز وام های کوتاه مدت و میان مدت بهره مند شوند.

ضمنا در وام بلندمدت دانشجویان می توانند از ۲۰ میلیون وام قرض الحسنه با اقساط بلندمدت استفاده نمایند و برای پروسه دریافت آن نیز نیازی به حضور فیزیکی در محل ندارد.

شایان ذکرست علاقمندان برای ثبت نام در مقطع کارشناسی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تحصیل در دو رشته همزمان می توانند به نشانی اینترنتی :www.reg.iauec.ac.ir   مراجعه کنند.