به گزارش پارس ، اکبر میرشکار در گفت وگو باایسنا، با اشاره به اهمیت نیازسنجی برای برگزاری دوره های آموزشی افزود: به عنوان مثال در مناطقی که تعداد معتادان زیاد است، آموزش ها باید منطبق بر پیشگیری از اعتیاد باشد، یا در مناطقی که میزان طلاق، افسردگی و آسیب های اجتماعی بالاست باید مطابق با آن برنامه هایی را تعریف کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اجرای سه برنامه مهم در سال جاری اظهار کرد: برنامه اول اجرایی کردن پیوست فرهنگ اکرام، اشتغال و مسکن برای خانواده های تحت پوشش است که در حال حاضرابلاغ شده و امیدواریم هرچه زودتر به صورت عملی نیز در سراسر کشور اجرا شود.

وی بومی سازی محتوا و شیوه آموزش را دومین اقدام مهم ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق نیز بعد از نیازسنجی از خانواده ها صورت خواهد گرفت.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: آخرین اقدام نیز مربوط به تهیه طرح آموزش قرآن در خانه است که بر اساس آن در سال حماسه سیاسی و اقتصادی، تربیت انسان های کارآمد و معتقد و حماسه آفرین در دستور کار قرار دادیم که یکی از مصادیق این برنامه راه اندازی کانون جوانان پیرو ولایت با ۲۰ هزار عضو و فعالیت در ۷۰۰ نقطه کشور است.

برگزاری جشن محو بی سوادی تا پایان سال

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از برگزاری جشن محو بی سوادی تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ هزار بی سواد باقی مانده که با اجرای برنامه های مناسب این افراد نیز با سوادشده و جشن محو بی سوادی را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار جوان ۱۴ تا ۲۰ ساله تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، افزود: ۱۱۰ هزار نفر از این مددجویان را دانشجویان، ۷۰۰ هزار نفر را فارغ التحصیلان و باقی را نیز افرادی که به دلایلی امکان ادامه تحصیل نداشتند تشکیل می دهند. از آنجا که یکی از محورهای اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده هاست، جوانانی که فارغ التحصیل می شوند یا محصل و دانشجو نیستند، آموزش های فنی و حرفه ای مختلفی را می گذرانند.

به گفته وی ۱۴۰۰ نفر از این جوانان را افراد نخبه تشکیل می دهند که تعدادی از آنها به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآمده و تعدادی نیز با پیگیری های انجام شده در آینده به عضویت این بنیاد در خواهند آمد.

وی همچنین از ارائه خدمات به افراد نخبه خبر داد و گفت: علاوه بر آن برای استخدام و عضویت این مددجویان مکاتباتی داشته ایم که با استقبال خوب دانشگاه ها مواجه شده است.

تدوین شاخص های سبک زندگی دینی

وی گفت: پس از پیام مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مبنی بر اصلاح سبک زندگی، تصمیم به تدوین شاخص های سبک زندگی دینی خانواده ها گرفتیم که اکنون از هفت فاز آن، تنها سه فاز نهایی باقی مانده است. علاوه بر ان در زمینه ازدواج نیز علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای زنان مطلقه، زمینه ازدواج مجدد آنها را فراهم می کنیم.

میرشکار در خصوص تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش در دانشگاه های پیام نور اظهار کرد: در سال ۹۱ این موضوع را با جدیت پیگیری کردیم که پیش از آغاز سال تحصیلی جدید آنرا به طور حتم عملی خواهیم کرد تا دانشجویان با مشکل مواجه نشوند.

میرشکار از معرفی جوانان نخبه تحت پوشش کمیته امداد برای شرکت در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در هفته جوان خبر داد و گفت: از این افراد در این مراسم تقدیر به عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه تا کنون ۹۵ هزار زوج جوان آموزش های پیش از ازدواج دیده اند، افزود: هر زوج ۳۶ ساعت آموزش دیده و در کلاس هایی با موضوع انتخاب همسر مناسب، زندگی موفق و غیره شرکت کرده اند. همچنین در سال گذشته ۵۲۰۰ زوج به اردو اعزام شدند که این میزان در سال جاری دو برابر خواهد شد.

به گفته وی، در میان ۲۷ استان کشور و ۲۵ دستگاه متولی، کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اوقات فراغت جوانان، توسط وزارت ورزش و جوانان به عنوان بهترین دستگاه شناخته شده است.