به گزارش پارس به نقل از ایسنا، « جیمز گاندولفینی» ، بازیگر مشهور آمریکایی مجموعه تلویزیونی « خانواده سوپرانوس» که آخرین نقش آفرینی او در فیلم « ۳۰ دقیقه بامداد» کاترین بیگلو بود، روز گذشته بر اثر حمله قلبی در سن ۵۱ سالگی درگذشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، « گاندولفینی» که شهرت خود را مدیون نقش رئیس یک باند تبهکار در مجموعه تلویزیونی « خانواده سوپرانوس» بود، روز چهارشنبه زمانیکه برای گذراندن تعطیلات و همچنین شرکت در پنجاه ونهمین جشنواره فیلم « تائورمینا» به پایتخت ایتالیا رفته بود، درگذشت.

گاندولفینی متولد ۱۹۶۱ در فاصله سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ با بازی در مجموعه تلویزیونی « خانواده سوپرانوس» در نقش رییس یک باند تبهکار مافیایی شش بار نامزد دریافت جایزه امی بهترین بازیگر مرد شد که سه بار موفق به کسب این جایزه شد.

او همچنین یک بار موفق به کسب جایزه گلدن گلوب شد. اولین قسمت از این مجموعه تلویزیونی در سال ۱۰ ژانویه ۱۹۹۱ به روی آنتن رفت و به دلیل استقبال شدید بینندگان، ۸۱ قسمت آن ساخته شد.

او به تازگی در فیلمی به کارگردانی « نیکول هولوفسنر» تحت عنوان « گفتار کافی» نیز حضور یافته بود که قرار است در سال ۲۰۱۴ اکران شود. گاندولفینی همچنین در بخش های از یک مجموعه تلویزیونی تحت عنوان « نجات حیوانات» نیز به همراه « تام هاردی» و « نومی راپاسی» حضور یافته که این مجموعه تلویزیونی نیز قرار است در سال ۲۰۱۴ روی آنتن برود.

گاندولفینی طی سال های حضور در دنیای سینما در فیلم های زیادی حضور یافت که از آن جلا می توان به « مردی که آنجا نبود» ، « گروگانگری در پلهام» ، « به ریلیز خوش آمدید» ، « آنها را به آرامی بکش» و « برت واندرسون شگفت انگیز» اشاره کرد.