به گزارش پارس نیوز، هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت روز گذشته با حضور با 700 شرکت‌کننده از جمله 150 مهمان خارجی در جزیره کیش آغاز شد.

این نشست با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مدت دو روز به کار خود ادامه خواهد داد.

اولین روز از این نشست با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و چندین مهمان خارجی از کشورهای مختلف دنیا با چندین پنل مختلف برگزار شد.

حضور نمایندگان مذاهب مختلف در این نشست یکی از نقاط قابل توجه آن به شمار می‌رود. نمایندگان ادیان در حاشیه کارگاه‌های این نشست موضع خود را در خصوص تحریم‌های یکجانبه آمریکا مطرح کردند.

از ترامپ توقع رفتار انسانی نمی‌رود

سیامک مره‌صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده کلیمیان در مجلس در حاشیه پنل بهداشت جهانی و ادیان در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت اظهار داشت: اگر حوزه بهداشت و درمان جنبه ایمانی پیدا کند، پایبندی و توجه مردم به آن بیشتر می‌شود.

وی گفت: ترامپ در حال اعمال جنایت علیه مردم ایران است، مردم آزاداندیش آمریکا بدانند ترامپ در حال مصرف مالیات آنها برای محروم کردن کودکان، سالخوردگان و بیماران ایرانی از دارو است.

مره‌صدق افزود: ترامپ نماینده سیستم سرمایه‌داری است و قبل از ریاست جمهوری آمریکا محترمانه‌ترین شغل او اداره قمارخانه بوده است و به همین علت توقع رفتار انسانی از او نمی‌رود.

ترامپ تروریست است

سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارمنی‌های تهران در حاشیه پنل بهداشت جهانی و ادیان گفت: من فکر می‌کنم تروریسم انواع مختلفی دارد و ترامپ در حال انجام یک عمل تروریستی علیه ایران است و او در واقع یک تروریست است.

وی افزود: انسانی نیست که کشوری را که فقط از دستورات شما پیروی نمی‌کند، تحریم کنید. ما تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم می‌کنیم. کار ترامپ صددرصد غیرانسانی است.

سرکیسیان تاکید کرد: رفتارهای ترامپ نه فقط ایران بلکه همه جهان را به دردسر انداخته و دچار مشکل کرده است.

دنیا فقط آمریکا نیست

اردشیر خورشیدیان رئیس انجمن موبدان تهران در حاشیه پنل بهداشت جهانی و ادیان در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت عنوان کرد: تمدن ایران از چند هزار سال قبل به حوزه بهداشت و درمان توجه کرده و آثار تاریخی هم آن موجود است.

خورشیدیان تصریح کرد: همه به هم زیر نام ایران با تاریخ چند هزار ساله پیوسته‌ایم.

وی افزود: ترامپ به این حقیقت توجه ندارد که همه انسان‌ها به هم پیوسته‌ایم و سرنوشت آنها هم به هم گره خورده است.

وی گفت: ایران در زمینه اتحاد نژادها و اقوام در جهان پیشرو است، دنیا فقط آمریکا نیست، آمریکا هم فقطتی‌پارتی و چهار نفر ترامپ و اطرافیانش نیست.

پیشنهاد دائمی شدن پنل ادیان در نشست‌های منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت

عباسعلی شاملی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در حاشیه پنل بهداشت جهانی و ادیان در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت گفت: برای نخستین بار پنل ادیان و بهداشت جهانی در تاریخ نشست‌های منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در نشست امسال در کیش برگزار شد. پیشنهاد دائمی شدن این پنلدر دوره‌های بعدی نشست‌های منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت از سوی ایران ارائه شده که امیدواریم به تائید برسد.

وی افزود: در اسلام اسراف و تبذیر جزو خطوط قرمز است و رعایت این خطوط قرمز به ارتقای محیط زیست و بهداشت و درمان منجر می‌شود، تحریم نوعی استکبار است که فقط منجر به محرومیت بشر می‌شود که برخلاف منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد است.