به گزارش پارس نیوز، خالد بن سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن در صفحه توییتر خود مدعی شد که ایران با اظهارات دوگانه به تلاش‌های خود برای آن چه فریب جهانیان و تبرئه کردن خود از جنایت‌ها خوانده شده، ادامه می‌دهد.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود ایران را مسئول قتل یا آوارگی مردم سوریه ، برهم زدن وحدت عراق، حمله به سفارت‌ها و  همچنین قتل رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان خواند.

خالد بن سلمان همچنین مدعی شد که ایران حزب‌الله لبنان را ایجاد کرد تا خنجری در پشت کشورهای عربی باشد. ایران ماموریت تخریبی و تروریستی در منطقه را به حزب الله می سپارد و در جنگ های فرقه‌ای که کشورهای عربی از جمله عراق و سوریه را نابود کرد این حزب را به کار می‌گیرد.

سفیر سعودی در واشنگتن در ادامه مدعی شد که طرح ایران براساس گفته خودشان ایجاد یک جمهوری بزرگ تحت حاکمیت ایران است ، آیا عاقلانه است که کشورهای عربی بپذیرند تا ابزاری برای نابودی امت باشند ؟ آیا عرب ها قبول می‌کنند که به جای پیروی از و طن و عربیت خود از آن ها پیروی کنند؟

برادر ولیعهد سعودی همچنین مدعی شد که ایران به سابقه خون آلود خود در منطقه اکتفا نکرد بلکه برای تاسیس حزب الله دیگری در جزیره العرب تلاش می کند و باعث شد که پیروانانش یعنی حوثی ها بر ملت برادر ما در یمن هجوم بیاورند و با پیروی از یک طرف خارجی که به دنبال ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه است ابزاری برای ضربه وارد کردن به وطن خود باشند. عربستان اجازه تشکیل حزب الله دیگر در جزیره العرب را نمی دهد.

وی در پایان با طرح این ادعا که ایران در تمام ویرانی ها و تخریب ها دست دارد نوشت: کشورهای عربی پیروی از کشورهای خود را با پیروی از این ویرانی ها و تخریب ها عوض نمی‌کنند.

 این دیپلمات سعودی پیش از این نیز چندین بار ایران را به حمایت از تروریسم و ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه متهم کرد.

این درحالی است که عربستان در زمان ورود داعش به عراق و سوریه مرزهای خود را به روی آنها باز کرد و از آنها حمایت تسلیحاتی کرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش‌های فراوانی برای ریشه کن کردن تروریسم کرده است و در شکست داعش در عراق و سوریه نقش مهمی ایفا کرد و مقامات دو کشور عراق و سوریه ایران را شریک خود در پیروزی‌هایشان بر داعش توصیف کردند.

 مقامات کشورمان تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در کشور یمن ندارد و برای ایجاد راه‌حل سیاسی و پایان دادن به بحران یمن تلاش‌های فراوانی کرده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان نزدیک به چهار سال است که زنان و کودکان یمن را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو به آنها ممانعت و به دلیل تجاوزهای وحشیانه در یمن نام این ائتلاف در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت. جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ایجاد راه حل سیاسی برای بحران یمن و سوریه بوده است و در این راستا تلاش‌های فراوانی کرده است.

حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها و برای مبارزه با تروریسم انجام شده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.