به گزارش پارس نیوز، مصطفی امانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرایند صدور شناسنامه برای سیل‌زدگان استان لرستان اظهار کرد: افرادی که شناسنامه‌‌هایشان در سیل اخیر مفقود شده است، می‌توانند با مراجعه به اداره کل ثبت احوال خرم آباد مراجعه و نسبت به اخذ شناسنامه جدید خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور ریاست سازمان ثبت احوال کشور، هم‌اکنون فرایند ثبت‌نام و صدور شناسنامه جدید برای سیل‌زدگان استان لرستان در خرم‌آباد انجام می‌شود ضمن اینکه در فرایند صدور شناسنامه برای این افراد هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان ادامه داد: با توجه به اینکه ارتباط شهرستان پلدختر از طریق فیبر نوری قطع شده است فعلا صدور شناسنامه در این منطقه انجام نمی‌شود اما تلاش می‌شود طی هفته آتی و با رفع مشکل مجدداً صدور شناسنامه در منطقه پلدختر از سر گرفته شود.

امانی‌پور گفت: برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده در فرایند صدور شناسنامه جدید برای سیل‌زدگان نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده که بر همین اساس افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده است، ابتدا باید به فرمانداری و ستاد مدیریت بحران شهرستان مربوطه مراجعه و پس از تایید این دستگاه‌ها برای اخذ شناسنامه به اداره کل ثبت احوال خرم‌آباد مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: برآورد صورت گرفته حاکی از آنست که باید 20 هزار شناسنامه جدید برای سیل زدگان استان لرستان صادر شود که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته صدور شناسنامه در مدت یک روز انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان همچنین در ارتباط با کارت ملی سیل‌زدگان نیز گفت: با توجه به بدنه کارت ملی که در اختیار افراد قرار دارد این کارت‌ها هیچگونه صدمه‌ای نمی‌ببینند و نیاز به تعویض یا صدور کارت جدید نیست اما در هر صورت در این بخش نیز سازمان ثبت احوال تمهیداتی پیش‌بینی کرده است که در این بخش کارت‌های ملی جدید به‌صورت متمرکز در تهران  در یک بازه زمانی حدود 15 روزه صادر خواهد شد.