به گزارش پارس نیوز، سیف‌اله ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در پی وقوع سیل در بسیاری از شهرها، به صورت یکنواخت دستور داده‌ایم که تمهیداتی را برای سیل‌زدگان در بحث صدور اوراق هویتی مانند شناسنامه وکارت ملی لحاظ کنیم. 

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی از سودجویان با هماهنگی ستاد مدیریت بحران هر شهرستان و با تایید آنها، افرادی که شناسنامه و مدارک خود را از دست داده‌اند می‌توانند به اداره ثبت‌احوال منطقه خود برای صدور مجدد مدارک خود مراجعه کنند. 

ابوترابی گفت: به این ترتیب مدارک آنها به صورت رایگان و بدون نوبت صادر می‌شود؛ همچنین یکی دیگر از تمهیدات دیده شده این است که شناسنامه آنها المثنی صادر نمی‌شود بلکه به صورت نوبت اولی به ‌آنها ارائه می‌شود. 

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: بنابراین فعلا به دلیل شرایط خاص سیل‌زدگان، نامه‌ای به اداره برنامه و بودجه وزارت کشور داده و  اعتبار لازم بابت این خدمات را دیده‌ایم؛ رقم صدور این مدارک بالا می‌شود اما به دلیل اینکه سیل‌زدگان شرایط مساعدی ندارند باید به آنها کمک کنیم، دولت هزینه صدور این مدارک را تقبل خواهد کرد. 

ابوترابی گفت: افراد سیل‌زده که مدارک خود را از دست داده‌اند می‌توانند به ادارات ثبت‌احوال مناطق خود مراجعه کنند در برخی از شهرها به  دلیل تخریب بالا، استان‌های معین در نظر گرفته‌ایم به طوری که در شهر آق‌قلا و گمیشان به دلیل تخریب بالا سه شهرستان مجاور را برای رسیدگی به صدور مدارک در نظر گرفتیم و ایستگاه سیار در آنجا مستقر کردیم و برای شهر پلدختر نیز استان خرم‌آباد را به دلیل نزدیکی به آن، به عنوان استان معین در نظر گرفته‌ایم. 

وی گفت: در صورت نیاز در هر شهری امکان استقرار ایستگاه‌های سیار ثبت‌احوال برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان وجود دارد.