به گزارش پارس نیوز، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) خانه ملت در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت حوزه انتخابی خود پس از سیل در استان لرستان، اظهار داشت: ما در اثر سیل تعدادی از هموطنان خود را در نقاطی از کشور را از دست دادیم و در لرستان هم، پل دختر، خرم آباد، چگینی، نورآباد و کوهدشت و الیگودرز بر اثر سیل خسارات زیادی دیده‌اند و ۱۵ نفر از هم استانی‌های ما جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: ما در الیگودرز و در مرکز شهر مشکل زیادی نداشتیم، اما بیشترین خسارات وارده در روستاها بوده است به طوری که از ۴۱۷ روستای الیگودرز بر اثر سیل و بارش برف و رانش زمین و جاده مسیر دسترسی‌اش به کلی مسدود شد و آنها راه ارتباطی با مرکز شهرستان نداشتند.

این نماینده  مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ، در ادامه اضافه کرد: البته بخشی از این مشکل مربوط به قبل بود. ۱۴۶ روستای الیگودرز دو ماه است که بر اثر بارش برف راه دسترسی‌شان مسدود شده است. الیگودرز دو منطقه صعب العبور دارد که هر کدام دارای ۱۵۰ روستا هستند. وقتی همه جا شرایط عادی است راه مواصلاتی این مناطق با کمترین برف و باران مسدود می‌شود و سیل اخیر مشکل را تشدید کرد.

خدابخشی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تلاش مسئولان برای بازگشایی جاده‌ها و بازگشایی تعدادی از آنها، در این رابطه خاطر نشان کرد: متاسفانه به علت تخریب زیر ساخت‌های مخابراتی، برق، آب  مسدود بودن راه‌های ارتباطی و عدم امکان ارسال تصاویر صدای مردم ما به گوش مسئولان نرسید و مشکلات آنها در رسانه‌ها منعکس نشد. در حالی که اگر چنین مشکلی در گوشه‌ای از یک شهر رخ می داد، مسئولان توجه بیشتری به آن می‌کردند، اما منطقه ما مورد بی مهری واقع شد.

وی با ادعای از بین رفتن ۳۰۰۰ تن ماهی پرورشی در سیل اخیر افزود: همچنین دام‌های مردم به دلیل نبود علوفه از بین رفت، از ۴۰۰ قنات ۲۰۰ قنات آسیب دیده است و کانال‌های انتقال آب تخریب شد، ۳۵۰ کیلومتر راه از بین رفت و طبق برآورد خسارت بعد از بازدید میدانی در ستاد بحران شهرستان تنها ۱۶۹ میلیارد تومان خسارت به راه‌های الیگودرز وارد شده است.

خدابخشی با ادعای این که ۳۰۰۰ واحد مسکونی در روستاهای الیگودرز تخریب شده است، جیره خشک، پتو، چادر و علوفه دام‌ها را از نیازهای اصلی مردم عنوان کرد و در این باره خاطر نشان کرد: مردم سرپناهی ندارند. نیازمند چادر هستند و باید کمک کنیم که به صورت موقت اسکان یابند. از مسئولان ملی هم این را می‌خواهیم که حمایت‌های لازم را داشته باشند تا مردم به زندگی عادی شان بازگردند.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین برای این که مشکل راه‌ها در الیگودرز حل شود، پیشنهاد می‌کنیم دو اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مستقل در دو بخش محروم الیگودرز که فاصله‌اشان تا مرکز شهرستان ۱۰۰ کیلومتر است دایر شود و نیروی انسانی و ماشین آلات راهداری و راهسازی در آن جا مستقر شوند تا اگر بارش برف و باران را داشتیم شرایط را بهتر مدیریت کنیم.

این نماینده  مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهاراتش، خواستار ارتقای راه دسترسی الیگودرز به شولاباد شد و گفت‌: این کار هم در دراز مدت هزینه دولت را کاهش می‌دهد و هم زیرساخت‌ها کمتر خسارت می بیند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان برای کمک به سیل زدگان، یادآور شد: در این طرح پیش‌بینی شده است که دو میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به سیل زدگان تمام مناطق برداشت شود که این طرح امروز در کمیسیون برنامه بررسی خواهد شد تا منابعی جهت جبران خسارات پیش‌بینی شود.