به گزارش پارس نیوز، 

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز دوشنبه (۱۲ فروردین) سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان فعال است، بیان کرد: شدت بارش در روز جاری در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، همدان، مرکزی، جنوب قم، زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

این سامانه اواخر وقت از شمال شرق خارج می‌شود. فردا سه شنبه (۱۳ فروردین) با عبور متناوب امواج تراز میانی جو، در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، البرز و قزوین رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. همچنین در نیمه جنوبی استان‌های فارس و خراسان جنوبی، نیمه شمالی کرمان و شمال هرمزگان، گاهی رگبار و رعد و برق و در سایر مناطق کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه (۱۴ فروردین) علاوه بر بارش‌های پراکنده در شمال غرب، غرب و مرکز کشور، ناپایداری‌ها در بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور تقویت می‌شود، در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، جنوب لرستان، شرق خوزستان، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در استان‌های یزد، اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال فارس وزش باد شدید رخ خواهد داد که می‌تواند با خسارت همراه باشد. همچنین بعد از ظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در جزایر مرکزی خلیج فارس، استان‌های هرمزگان و کرمان، وزش باد شدید به همراه گرد و غبار دور از انتظار نیست.

دوشنبه در نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس و سه شنبه قسمت‌های مرکزی و شرق خلیج فارس مواج هستند.

هوای تهران فردا سه شنبه (۱۳ فروردین) کمی ابری تا نیمه ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای پنج و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی گراد و در روز چهارشنبه (۱۴ فروردین) آسمان تهران صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.