به گزارش پارس نیوز، 

 حجت الاسلام رییسی تولیت آستان قدس رضوی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از سامانه جامع خدمات رسانی گردشگری سلامت رضوی با هدف ساماندهی خدمات درمانی به زائران خبر داد. عمده خدمات این سامانه خدمات رسانی گردشگری سلامت رضوی (Razavi Health Care Network) شامل مشاوره‌های رایگان تلفنی و آنلاین برای بیماران و همچنین تشکیل پرونده و ارسال نتایج آزمایش‌ها و تصویربرداری‌ها است.

در این طرح  زائران با استفاده از این سامانه می‌توانند بدون نگرانی از سوء استفاده واسطه‌ها و دلالان از خدمات درمانی مطابق با تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ زائران قبل از سفر به مشهد می‌توانند خدمات خود را مشاهده کرده و هزینه‌های آن را برآورد کنند و حتی از طریق این سامانه در خواست ویزا و بلیط خود را تهیه کرده وهزینه‌های آن را از همین طریق پرداخت کنند.

رییسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از سامانه جامع گردشگری سلامت رضوی:

موضوع سلامت از اصلی ترین سیاست های محوری آستان قدس رضوی است.

این روزها به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی بوجود آمده ،استفاده از خدمات درمانی برایب بیماران نیازمند مشکلی مضاعف شده است.

باید همه تلاش کنیم تا رنج تأمین هزینه های درمان و عدم دسترسی به پزشک و امکانات پزشکی،دردی مضاعف برای بیماران نباشد.

حقیقتا نگرانی تأمین هزینه های هنگفت دارو و درمان برای بیماران خاص و صعب العلاج،سختی ناشی از بیماری را خصوصا برای خانواده های نیازمد دوچندان کرده است، باید برای کاهش هزینه های درمان این نوع بیماران تلاش کنیم همچنین با توجه به پزشکان خوب و امکانات مناسبی که در کشور فراهم شده است میتوان در داخل کشور بسیاری از بیماری های صعب العلاج را درمان کرد.

راه اندازی سامانه خدمات جامع سلامت به گردشگران اقدام بسیار مناسبی است که میتواند خدمات مورد نیاز گردشگران سلامت را از مبدا حرکت تا بازگشت مجدد به مبدا تحت پوشش قرار دهد، این موضوع در دنیای ارتباطات امروز،حائز اهمیت است."

رئیسی از  سامانه جامع خدمات رسانی گردشگری سلامت رضوی رونمایی کرد

رئیسی از  سامانه جامع خدمات رسانی گردشگری سلامت رضوی رونمایی کرد