به گزارش پارس نیوز، 

گروه اول می خواهند همه ی کمبودها و محرومیت های خود را با ازدواج با یک فرشته از بین ببرند و گروه دوم می خواهندهنر انسان سازی را خود را به نمایش بگذارند. در مواردی پیش آمده که انسان بد اخلاق با فرد خوش اخلاق ازدواج کرده در این راستا باید به نکاتی چند توجه کرد:

 

1- ما این گونه وصلت را تعبیر به ازدواج نمی کنیم بلکه تعبیر به ایثار می کنیم.

 

2- مسأله ی ازدواج با دلسوزی متفاوت است، ازدواج حساب یک عمر است.

 

3- همان قدر که احتمال می دهیم هنگام رودرویی دو فرد با صفات مثبت و منفی، گرایش از منفی به مثبت باشد، همان قدر هم باید احتمال بدهیم که گرایش از مثبت به منفی باشد.

 

4- به کسانی که می خواهند ایثار یا ریسک کنند، توصیه می کنیم که حد تحمل خود را در نظر بگیرید.

 

در ازدواج چیزی که بیش از همه اهمیت دارد تناسب و هماهنگی و کفویت است. نه فداکاری و قربانی کردن خود یا به دوش کشیدن بار دیگری.

 

اصل کفویت

آیا کسی که تحصیلات دانشگاهی مثلاٌ در مقطع لیسانس را تجربه کرده و افکار و عقایدش منطبق با محیط و فضای خاص تحقیقاتی دانشگاهی شکل گرفته با فردی که مثلاٌ در مقطع ابتدایی است یکسان است؟ پس اصل کفو بودن یکی از عوامل موثر در رسیدن به زندگی متعادل و منطقی است.

 

طرز فکر یکسان

طرز فکر و اندیشه های افراد از نوع فرهنگ، سطح تحصیلات، و سن آنان تأثیر می پذیرد مشابه بودن در نوع تفکر هم سطح بودن و یکسانی در نوع جهان بینی فهم و ادراک به مسائل مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی است.

 

عوامل فرهنگی

فرهنگ دارای ابعاد متفاوتی است که ریشه در افکار انسان داشته و با رسوخ در تمام جوانب حیات، به زندگی جهت می بخشد. نحوه ی معاشرت، برخوردها، تربیت فرزندان، دیدگاه نسبت به جنسیت افرادو …. متأثر از فرهنگ حاکم بر زیستگاه و ذهنیات ماست. تشابه یا تضاد فرهنگی، در معاشرت ها و رفت وآمدهای خانوادگی طرفین دخیل بوده و مستقیماٌ در زندگی زوج جوان اثر خواهد گذاشت.

 

مسائل دینی- مذهبی

بهتر است که دختر و پسر از نظر اعتقادات دینی و مذهبی با یکدیگر تشابه داشته باشند، نه تنها نوع مذهب، بلکه شدت پایبندی به این باورها هم عامل مهمی است.

 

دختر و پسری که از نظر اعتقادات دینی تناسب نداشته باشند در زمینه های گوناگون اختلاف نظر و احتمالاً ناسازگاری خواهند داشت از جمله زمینه های مورد بحث موارد زیر را می توان نام برد: اختلاف در تربیت فرزندان – اختلاف در مسافرت ها و گردش – لباس پوشیدن( به ویژه حجاب برای زنان ).

 

صورت را دیدید سیرت را دقیق تر ببینید

الگوی شخصیت افراد در نحوه لباس پوشیدن، آرایش موها، شیوه ی سخن گفتن، ترکیب چهره و نوع کار های که به آن مشغول اند نهفته و مستتر است. انسان هر کاری که انجام می دهد نوع شخصیت و وی روی آن حک شده می شود.