به گزارش پارس نیوز، 

 گیتی معینی، بازیگر پیشکسوتی که از دهه 60 با فیلم «آینه عبرت» وارد عرصه بازیگری شد، این روزها با فیلم «قسم» که اولین تجربه محسن تنابنده در مقام کارگردانی است، به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آمده است؛ بازیگری که علی رغم تجربه حضور در 12 فیلم سینمایی، اما به خاطر بازی در بیش از 50 سریال او را بیشتر بازیگر تلویزیون می دانند تا عرصه سینما. گیتی معینی که بازیگری که نظر جالبی درباره حضور زنان در عرصه سینما دارد و معتقد است سینما باید عزت و شعور داشته باشد، او در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» نکات جالبی را درباره حضور زنان در عرصه سینما و نگاه سینماگران به بازیگران زن مطرح کرد.

معینی می گوید: فعالان عرصه سینما چه آنهایی که در عرصه بازیگری حضور دارند و چه افرادی که در پشت صحنه ایفای نقش می کنند، باید این مسئله مهم را بدانند که اگر زنی وارد عرصه سینما می شود، این حرفه هیچ تفاوتی با سایر حرفه های کاری ندارد و شغل شریفی برای زنان محسوب می شود.

او ادامه می دهد: امیدوارم سینمای ما این مسئله را قبول داشته و چنین نگاهی را به بازیگران زن داشته باشد، البته بنده قاضی نیستم و نمی توانم قضاوت کنم که چنین نگاهی در سینمای ما وجود دارد یا خیر، اما نباید فراموش کنیم که هر فردی در هر جایگاهی که قرار می گیرد، تنها خدا می تواند درباره آن قضاوت کند نه انسان ها.

بازیگر فیلم «قسم» با بیان اینکه قطعا سینما به عنوان یک الگوی فرهنگی برای جامعه و عموم مردم محسوب می شود، تصریح می کند: توقع ام از مدیران سینمای ایران بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی این است که به موضوع حجاب و حیای زن در عرصه سینما بیش از پیش توجه شود؛ چرا که قطعا طرز آرایش و لباس پوشیدن بازیگران زن همانطور که می تواند الگوساز باشد، می تواند مشکل ساز هم شود.

معینی تصریح می کند: نمی توان نقش سینما را بر روی افراد به ویژه نسل جوان فراموش کرد؛ به عبارت دیگر همان اندازه که می تواند نقش مثبت داشته باشد، اثرگذاری منفی نیز خواهد داشت؛ از این رو باید مسئولان سینمایی و سیاست گذاری بیشتر حواس شان به این عرصه باشد، موضوعی که باز هم می گویم قضاوتی درباره آن ندارم و تنها خدا می تواند قاضی باشد، اما باید اقداماتی نیز در این زمینه صورت بگیرد.