به گزارش پارس نیوز، 

 پس همین حالا نسبت به تمیز کردن آنها افدام نمایید، گاهی اوقات می‌شود با تکان دادن گل‌ها گرد و غبار را از آن بزداییم اما گاهی  این گرد و غبار به گونه‌ای در شکوفه‌های آن نشسته است که دیگر با تکان دادن آن نمی‌توان گرد و غبار را از آن گرفت. برای حل کردن این مشکل می‌توانید از نمک و یک کیسه کاغذی استفاده نمایید و گل‌های خود را به حالت  اولیه برگردانید.

مواد مورد نیاز که در حین انجام کار به ان احتیاج خواهید یافت:

کیسه های کاغذی برای قراردادن گلها درون آنها

نمک

قلم مو کوچک

دستورالعمل:

1) کیسه کاغذی را تا نیمه از نمک پر کنید، می‌توانید از کیسه بزرگ‌تر استفاده نمایید و یا هر گلی را در یک کیسه بنا به اندازه‌اش قرار دهید.

2) اگر می‌توانید گل‌ها و شکوفه‌ها را از ساقه ها جدا کنید و در کیسه‌ی جداگانه‌ای قرار دهید. گر این کار میسر نیست موردی ندارد شما می‌توانید همه ی گل‌ها را به صورت وارونه درون کیسه قرار دهید و درب کیسه را ببندید.

 

3) کیسه را تکان دهید تا نمک همه گلبرگ‌ها و شکوفه‌های گل‌های شما را در بر بگیرد. یکبار کیسه را تکان دهید کمی نگه دار دارید و دوباره کیسه را تکان دهید این کار را برای چند دفعه انجام دهید، به این طریق خاک ، گرد و غبار از گلبرگ ها میرود. مواظب باشید این حرکات ملایم باشد تا به گل‌ها آسیبی نرسد.

4) گل‌ها را از کیسه خارج کنید، و با یک قلم مو، نمک‌هایی که بین گلبرگ‌ها و یا برگ‌های گیاه رفته است از آن خارج نمایید.

دو نکته مهم :

شما می‌توانید از این نمک برای تمیزی بقیه گل‌هایتان استفاده کنید.

از این روش برای تمیزی گل‌هایی که خشک کرده‌اید استفاده نکنید چرا که این گل‌ها در مقابل این حرکات شکننده و آسیب پذیر هستند.