به گزارش پارس نیوز، 

در شست و شوی لباس نوزادان باید دقت بیشتری نسبت به لباس بزرگسالان داشته باشید. در این مقاله چند نکته مهم برای شست و شوی لباس نوزادان به شما پیشنهاد می دهیم.

لباس نوزادان را چگونه بشوییم؟

گاهی استفاده از شوینده ها باعث تحریک، خارش یا سوزش پوست بدن می‌شود بنابراین انتخاب شوینده‌ای مناسب که مانع بروز چنین حالاتی شود، اهمیت زیادی دارد اما وقتی پای کودکان و نوزادان به میان می آید، اهمیت موضوع دو چندان می‌شود زیرا نوزادان با توجه به پوست بسیار لطیفی که دارند بیشتر در معرض بروز حساسیت پوستی هستند.

آمادگی برای شستن لباس کودک

به خاطر داشته باشید که همواره لباس های نوزاد و کودکتان را پیش از لباس های خودتان بشویید. نوزادان پوست نازک و حساسی دارند و با شستن لباس ها، مواد حساسیت زای موجود در بافت لباس، از آن خارج می شود. جوراب ها و سایر البسه کوچک را حین شست‌وشو و خشک کردن داخل یک کیسه توری قرار دهید. پیش از اولین مرتبه شست و شوی هر لباس، به برچسب هشداری که روی آن به کار رفته، دقت کنید. این برچسب ها اطلاعات دقیقی را درباره نحوه شست و شو و نگهداری لباس در اختیار شما قرار می‌دهند. لباس خواب کودک باید ضدحریق باشد، بنابراین هرگز از سفیدکننده روی الیاف ضد حریق استفاده نکنید زیرا اثربخشی موادشیمیایی درمانی را کاهش می دهد.

انتخاب شوینده مناسب

برخی والدین در انتخاب شوینده مناسب برای شستن لباس های نوزاد یا کودک خود دچار سردرگمی می‌شوند. متخصصان کودک توصیه می کنند که بهتر است برای شست‌وشوی لباس از شوینده های مخصوص نوزادان و کودکان استفاده کنید که فاقد بو بوده و سریع‌تر از بافت لباس خارج شده و مانع از بروز حساسیت پوستی می‌شود. استفاده از شوینده مایع ارجحیت دارد و در ترکیب با آب راحت تر شسته می شود و احتمال بروز حساسیت پوستی را در نوزادان کاهش می‌دهد. اگر احساس کردید شوینده ای که همیشه استفاده می‌کنید باعث خشن شدن بافت لباس و در نتیجه بروز حساسیت پوستی نوزاد می‌شود، بهتر است شوینده را تغییر دهید و شوینده ملایم بدون رنگ یا بوی دیگری را استفاده کنید.

از بین بردن لکه ها

معمولا پیش از شست و شوی لباس ها، لکه های موجود روی آنها را پاک کنید. برای از بین بردن لکه های پروتئینی مانند شیر، لکه غذاهای مختلف و لکه مدفوع روی لباس، پیش از استفاده از محصولات شست و شوی حاوی آنزیم، لکه ها را در آب سرد غوطه ور کنید. اگر این کار موثر نبود، از لکه برها و شست‌وشوی معمولی استفاده کنید. برای از بین بردن لکه ادرار در دو مرحله اقدام کنید. به طوری که ابتدا یک قاشق غذاخوری آمونیاک در یک فنجان آب حل کنید و محلول را روی محل لکه بریزید.

شست و شوی کهنه های پارچه ای

کهنه های پارچه ای را باید جدا از سایر لباس ها شست. برای شستن آنها از شوینده های معطر یا رنگی استفاده نکنید. کهنه ها را در آب داغ بشویید. هرگز از نرم کننده های لباس استفاده نکنید زیرا باعث تحریک پوستی و بروز حساسیت می شود.

شستشوی لباس نوزاد به صورت حرفه ای

نوزاد شما دارای پوست بسیار حساسی بوده و زمان زیادی نیاز است تا با محیط بیرون از منزل ارتباط بگیرد. شستشوی لباس نوزاد یکی از مسائل بسیار مهم بوده که جای بحث دارد. لباس نوزاد می بایست عاری از هرگونه آلودگی باشد. در متن زیر در ابتدا به علت ضرورت شستشوی لباس نوزاد اشاره نموده و سپس مراحل شستشوی لباس نوزاد را مورد بررسی قرار می دهیم.

چرا شستشوی لباس نوزاد مهم است؟

شاید با خود بگویید نوزاد هم مانند سایر انسان ها بوده و روال شستشوی معمولی برای لباس او کفایت می کند. این موضوع را فراموش کنید، یک نوزاد دارای پوستی بسیار حساس بوده و تنها آلودگی سبب حساسیت او نمی شود، گاه یک ماده شیمیایی و یا یک ماده معطر نیز در بروز مشکلات پوستی برای فرزند شما دخالت دارد. در شستن لباس نوزاد می بایست اصول اولیه را رعایت نمایید. موضوع بسیار مهم که توسط پزشکان مورد بحث قرار گرفته است شستشوی لباس نوزاد قبل از استفاده و به محض خرید می باشد. یک لباس نو لزوماً تمیز نیست! دقت نمایید که به محض خرید لباس نوزاد آن را شستشو نموده و به بهانه نو بودن لباس، در انجام این کار سهل انگاری ننمایید.

از صابون ملایم برای شستشو استفاده کنید

روش صحیح شستشوی لباس نوزاد

قصد داریم شما را با نکات طلایی در خصوص شستشوی لباس نوزاد آشنا سازیم. در گام اول می‌بایست لباس نوزاد را با آب سرد بشویید. استفاده از آبگرم در ابتدای کار اشتباه است. برای این کار بهتر است در ابتدا لباس را در آب بخیسانید، این کار در صورتی که حجم لباس کم باشد ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. در این روش لباس نوزاد شما از هرگونه لک که در اثر خوردن شیر ایجاد شده است برطرف خواهد شد. در صورتی که اثرات لک بر روی لباس نوزاد دیده می‌شود می‌توانید از فرچه‌های نرم که با عنوان فرچه شستشوی لباس نوزاد در بازار عرضه می‌شود استفاده نمایید.

از صابون ملایم برای شستشو استفاده کنید. به کمک صابون و فرچه شستشوی لباس نوزاد از دست لک‌ها رهایی خواهید یافت. استفاده از شوینده‌های معطر با قدرتمند را فراموش کنید این شوینده ها در نهایت سبب بروز حساسیت بر روی بدن نوزاد شما خواهد شد. بهترین مواد جهت شستشوی لباس نوزاد استفاده از شوینده های بدون رنگ و اسانس می‌باشد. در آبکشی پس از شستن لباس نوزاد دقت نمایید، به یکبار آبکشی قانع نباشید شما می بایست مطمئن شوید که مواد شوینده از لباس به طور کامل پاک شده است. اگر لباس نوزاد شما رنگی است، احتمال رنگ دهی لباس وجود دارد بنابراین شستن لباس را دوباره ادامه دهید. زمان کافی برای خشک شدن لباس لحاظ نمایید.

معرفی لباس بدون حساسیت نوزاد

بر طبق بررسی های انجام شده در خصوص شستن لباس نوزاد دریافتیم که به زمان زیادی برای شستشوی لباس نوزاد نیاز خواهیم داشت. این موضوع برای مادران شاغل کمی دشوار و نگران‌کننده است. با ورود لباس بدون حساسیت نوزاد از این مشکلات رهایی خواهید یافت. الیاف استفاده شده در این لباس به صورتی است که با بدن لطیف نوزاد شما سازگار بوده و در هنگام شستشو هیچ‌گونه موادی را به خود جذب نخواهد نمود. شما می‌توانید لباس بدون حساسیت نوزاد را در ماشین لباسشویی بیندازید و نگرانی در خصوص وجود آلودگی در این لباس‌ها نداشته باشید.

خوشبختانه ما توانستیم این محصول را در سایت خود با قیمتی بسیار مناسب عرضه نماییم. تنوع طرح و رنگ این لباس با سلیقه شما سازگار بوده و طرح‌های مطرح شده در این لباس روز به روز افزایش می‌یابد. ست کامل لباس بدون حساسیت کودک یکی از روش‌های خرید ارزان این محصول می‌باشد. به والدین عزیز توصیه می کنیم بعد خرید سیسمونی و لباس نوزاد حتما آنها شستشو دهید.

نکاتی برای شستشوی لباس‌ های نوزاد

مادران جوان از هر چیزی درباره نوزاد دلهره دارند و کارهای مربوط به نوزاد را با اضطراب و نگرانی انجام می دهند.

مادران جوان از هر چیزی درباره نوزاد دلهره دارند و کارهای مربوط به نوزاد را با اضطراب و نگرانی انجام می دهند. چطور به او لباس بپوشانم، چطور او را بخوابانم، کی عوضش کنم، چطور لباس هایش را بشویم و هزار سوال دیگر ذهن مادرهای تازه کار را به خود مشغول می کند.

این کوچولوها را این طوری بشویید

مادران جوان از هر چیزی درباره نوزاد دلهره دارند و کارهای مربوط به نوزاد را با اضطراب و نگرانی انجام می‌دهند. چطور به او لباس بپوشانم، چطور او را بخوابانم، کی عوضش کنم، چطور لباس‌هایش را بشویم و هزار سوال دیگر ذهن مادرهای تازه‌کار را به خود مشغول می کند.

یکی از کارهای تکنیکی و پر از نکته، شستن لباس‌های شازده کوچولوی تازه‌وارد است. پوست لطیف کوچولوی شما بسیار حساس است و لباس‌های او که به طور مستقیم با پوستش سر و کار دارند، باید همیشه تمیز باشند. علاوه بر این، دست شما برای شستشوی لباس باز نیست. لباس نوزاد را با هر ماده‌ای نمی‌شود شست چون ممکن است باعث حساسیت روی پوست او شود. از سوی دیگر لباس نوزاد با مواد زیادی مثل شیر، ادرار و مدفوع و چیزهای دیگر کثیف می‌شود. برای این‌که بدانید لکه‌های لباس را چطور برطرف کنید، این راهنما را بخوانید.

لکه ادرار

کافی است پوشک کوچولوی شما پس بدهد و مدتی متوجه نشوید، تا روی لباسش، مخصوصا لباس‌های روشن، یک لکه زردرنگ باقی بماند. اگر این لکه را سریع بشویید با آب و صابون تمیز می‌شود، اما اگر نشد باید برای پاک کردن لکه ادرار از پاک‌کننده‌های آمونیاکی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید باید پاک‌کننده را با آب رقیق کنید و بعد از شستشو هم پارچه را چند بار آب بکشید تا باعث آسیب رساندن به پوست نوزاد نشوید.

لکه مدفوع

برای پاک کردن لکه مدفوع باید از پاک کننده های آنزیمی استفاده کنید. البته وقتی کودک هنوز غذا نمی‌خورد، این لکه ها با آب و صابون مخصوص نوزاد به راحتی از بین خواهند رفت. اما بعد از شروع غذا خوردن، پاک کردن مدفوع کودک کمی مشکل خواهد شد. برای این کار باید ابتدا لباس را در آب خیس کنید و بعد پاک کننده آنزیم دار را به آن اضافه کنید و اجازه دهید عمل کند. در این روش هم باید پاک کننده را کم استفاده کنید و لباس را چند بار آب بکشید.

لکه شیر

فرقی نمی کند شیر مادر روی لباس نوزاد ریخته باشد یا شیر خشک. در هر دو صورت بعد از خشک شدن، با لکه زشت زردرنگی مواجه خواهید شد. به همین دلیل بهتر است حتما قبل از شیر دادن به نوزاد برایش پیش‌بند ببندید. اگر این کار را نکردید باید بلافاصله بعد از ریختن شیر لباس را با آب گرم و صابون بشویید. اما اگر لکه ماند و ثابت شد، باید برای پاک کردن آن درست مثل مدفوع از پاک‌کننده آنزیمی استفاده کنید. لکه شیر با محلول رقیق آمونیاک و کمی نمک هم از بین خواهد رفت.

لکه مواد بهداشتی

اگر کرم یا وازلین روی لباس نوزاد ریخت، اول آن را با دستمال بردارید بعد مقداری نمک روی لکه بپاشید. نمک چربی کرم یا وازلین را می گیرد و بعد به راحتی می توانید با کمی آب و صابون باقی لکه را از روی لباس پاک کنید. لکه لوسیون های غیر چرب هم با کمی آب و صابون به راحتی از بین می رود. اگر لکه با صابون پاک نشد، آن را با مایع ظرفشویی بشویید و چند بار با دقت آب کشی کنید تا اثری از مایع شوینده روی لباس باقی نماند.