به گزارش پارس نیوز، 

سمیرا اسماعیلی روانشناس و مشاوره خانواده در گفتگو ی در خصوص غلبه بر مشکلات اظهار کرد: انباشته کردن همه افکار و احساسات منفی در درونتان باعث  یاس و ناامیدی شما می‌شود.

این روانشناس افزود: بهترین و موثرترین راه برای دور نگه داشتنن روحتان از غم و اندوه این است که در مورد همه چیز صحبت کنید و همه چیز را بیرون بیندازید.

وی بیان کرد: زمانی که افکار منفی ذهن شما را محاصره می‌کنند باید راهی مطمئن برای غلبه بر آن‌ها پیدا کنید، بنابراین بهترین راه این است که به گذشته فکر نکنید، زیرا فکر کردن به چیزهایی که قدرت تغییر و برگشت به آنها را ندارید فقط شما را نگران و مضطرب می‌کنند.

این مشاور خانواده ادامه داد: بر روی چیزهایی تمرکز کنید که می‌توانند به شما کمک کنند و تغییرات مثبت در زندگیتان به وجود آورند. از شر افکار ناخوشایند خلاص شوید، زیرا باعث می‌شوند که احساس بدبختی کنید.



اسماعیلی با اشاره به اینکه باید راهی برای آزاد کردن احساسات پیدا کرد، تصریح کرد: امروزه شرایط مختلف زندگی باعث می‌شود که ما احساساتمان را پایمال کنیم و این برای بدن و روحمان بسیار مضر است، زیرا هنگامی که احساساتمان را در درون خود حبس و پایمال می‌کنیم این خود منجر به بروز بسیاری از مشکلات روحی، روانی و مریضی‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: لحظات سخت زندگی به این معنا نیست که شما دست از زندگی بکشید و نتوانید با واقعیت‌های آن کنار بیایید، بلکه همیشه باید بخاطر بسپارید که زندگی حرکتی رو به جلو است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تجربه باعث بزرگ شدن افراد می‌شود، گفت: تجربه با ارزش‌ترین چیزی است که در مراحل مختلف زندگی به شما کمک می‌کند.

این روانشناس با بیان اینکه اغلب مردم تجربه تلخ گذشته را تبدیل به تجربه‌ای مثبت و پر بار در آینده می‌کنند، خاطرنشان کرد: به‌علاوه تجربه‌های تلخ زندگی و شکست‌ها به شما کمک می‌کنند که آماده رویارویی با همه مشکلات پیش رو شوید.