به گزارش پارس نیوز، 

سامسونگ با به‌کارگیری یک نمایشگر تخت به اصول بنیادین خود رجوع کرده است

سامسونگ پس از سال‌ها استفاده از پنل‌های آمولد با لبه‌های خمیده در دستگاه‌های پرچم‌دار خود، این‌بار گوشی گلکسی S10E را با پنل آمولد تخت عرضه نموده و به اصول بنیادین خود باز خواهد گشت. با این‌حال برخلاف پنل‌های نمایشگر نسل قبل که دارای حواشی فوقانی و تحتانی بزرگی بودند؛ طراحی صفحه‌نمایش جدید فاقد چنین مشخصه‌ای خواهد بود.

در واقع گلکسی S10E با مدل‌های بزرگ‌تر گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس شباهت فراوانی داشته و از پنل Infinity-O استفاده می‌کند. این بدان معناست که برش کوچک گوشه فوقانی سمت راست نمایشگر از دوربین جلویی دستگاه میزبانی نموده و گوشی را از وجود هرگونه ناچ بحث‌برانگیزی بی‌نیاز می‌کند. همچنین این نمایشگر از حواشی فوقانی و جانبی یکسان برخوردار بوده و اندازه چانه تحتانی نیز کاهش یافته است؛ اگرچه این قسمت در مقایسه با سایر حواشی اندکی ضخیم‌تر خواهد بود.

گلکسی S10E برخلاف همتایان بزرگ‌تر خود و احتمالا با هدف کاهش هزینه‌های تولید از نسل بعدی اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر بی‌بهره است. همچنین این هندست برخلاف اکثر پرچم‌داران اخیر سامسونگ از طراحی ناشیانه اسکنر اثرانگشت در پشت دستگاه استفاده نخواهد کرد. در عوض، گوشی رقیب آی‌فون XR از یک حسگر در کناره دستگاه بهره می‌گیرد. این سنسور با دکمه پاور یکپارچه شده و در سمت راست قاب آلومینیومی گوشی قرار خواهد گرفت.

شایان به ذکر است که دکمه تنظیم میزان بلندی صدا و دکمه اختصاصی بیکسبی در سمت چپ قاب اسمارت‌فون مستقر شده‌اند. خشاب سیم‌کارت و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی به‌همراه یک میکروفون نیز احتمالا در قسمت فوقانی گوشی قرار می‌گیرند؛ در حالی‌که پورت USB Type-C و یک اسپیکر نیز در بخش تحتانی دستگاه به‌چشم می‌خورند. بعلاوه این پرچم‌دار اقتصادی با جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون که پیش‌تر حذف آن از سایر اسمارت‌فون‌ها آغاز شده است، عرضه می‌شود.

گلکسی S10E با دوربین پشتی دوگانه از یک دوربین بیش‌تر در مقایسه با آی‌فون XR برخوردار است

با بررسی طراحی پشتی اسمارت‌فون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ مجددا از پیکره‌بندی افقی دوربین بهره گرفته است؛ همان‌طور که در پرچم‌داران پیشین گلکسی‌نوت و سایر مدل‌های گلکسی S10 نیز از این الگو استفاده کرده است. با این‌حال هندست مذکور برخلاف 2 مدل دیگر تنها از 2 دوربین پشتی برخوردار است.

ظاهرا اولین دوربین، یک حسگر 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر خواهد بود. این موضوع بدان معناست که عکاسی در محیط‌های فوق‌العاده تاریک احتمالا امکان‌پذیر خواهد بود. از سوی دیگر برخلاف الگوی مورد استفاده سامسونگ در گذشته، دوربین دوم از نوع تله‌فوتو نیست. بر اساس شایعات این دستگاه مشخصا از یک حسگر 16 مگاپیکسلی به‌همراه سنسوری با زاویه‌دید گسترده استفاده می‌کند. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا در عکس‌های خود، فضای بیش‌تری را ثبت نمایند. البته یک فلاش LED معمولی نیز این پیکره‌بندی را همراهی خواهد کرد.

زمان رونمایی، عرضه و قیمت‌گذاری

براساس گزارشات اسمارت‌فون گلکسی S10E همانند همتایان ممتاز خود با تراشه اگزینوس 9820 در اروپا و تراشه اسنپ‌دراگون 855 در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. وب‌سایت WinFuture در تایید شایعات قبلی ادعا می‌کند که این هندست با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی ارایه می‌شود. چنان‌چه کاربران اروپایی مایل باشند هندستی با ظرفیت رم و حافظه‌داخلی بالاتری را خریداری نمایند؛ در این‌صورت احتمالا از چنین شانسی بی‌بهره خواهند بود. ظاهرا خریداری نسخه معمولی گلکسی S10 با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی تنها گزینه جایگزین به‌شمار می‌آید. براساس گزارشات این هندست در اکثر کشورهای اروپایی با قیمت 1149 یورو (معادل 1316 دلار) به فروش می‌رسد. این رقم در مقایسه با مبلغ 749 یورویی (857 دلاری) خرده‌فروشی گلکسی S10E حدودا 400 یورو (458 دلار) گران‌تر است.

 

در نتیجه این راهبرد قیمت‌گذاری، بهای نسخه 128 گیگابایتی گلکسی S10E در مقایسه با مدل‌های 64 و 128 گیگابایتی آی‌فون XR به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر است. قیمت خرده‌فروشی آی‌فون XR در اکثر کشورهای اروپایی برابر با 859 یورو (984 دلار) و 919 یورو (1052 دلار) خواهد بود.

با توجه به قیمت‌گذاری آی‌فون XR معمولا بهای اسمارت‌فون‌ها در اروپا نسبت به ایالات‌متحده بسیار بیش‌تر است. در نتیجه، قیمت‌گذاری 699 دلاری گلکسی S10E احتمالا کماکان از مدل‌های 64 و 128 گیگابایتی آی‌فون XR ارزان‌تر خواهد بود. این مدل‌ها به ترتیب با قیمت‌های 749 و 799 دلار در ایالات‌متحده فروخته می‌شوند.

براساس پیش‌بینی‌ها گلکسی S10E در روز 20 فوریه و همراه با پرچم‌داران گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس رسما معرفی می‌شود. همچنین پیش‌سفارش کلیه مدل‌ها به‌صورت هم‌زمان و پیش از عرضه نهایی آن‌ها در روز 8 مارس آغاز خواهد شد.