به گزارش پارس نیوز، 
نخستین سالگرد درگذشت حاج رضا مقدسی از روزنامه‌نگاران متعهد بعد از ظهرروز ۱۲ بهمن‌ماه، با حضور سردار افشار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، کریمی‌قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین انتظامی، محمدحسین صفارهرندی، مهدی فضائلی، سردار بهمن کارگر، عبدالله گنجی، علی‌اصغر جعفری رئیس باغ موزه دفاع مقدس، اهالی رسانه دوستان و خانواده آن مرحوم در موسسه فرهنگی امام‌رضا (ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از ذکر مصیبت وفات حضرت فاطمه (س) و مداحی حاج مهدی عزیزیان، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی به ایراد سخنرانی پرداخت.

او با اشاره به اینکه اموات ما از صلوات‌هایی که برای روح آنان می‌فرستیم، گفت: باید هوای بازماندگان به خصوص بازماندگان شهیدان مدافعان حرم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه به بیان حدیثی از امام صادق (ع) پرداخت و گفت: ایشان فرمودند از خائن، ظالم و نمام (سخن‌چین) باید بپرهیزید. اینکه در حدیث ایشان (خائن) به عنوان اسم فاعل آماده است این معنی را دارد که اگر فردی یکبار هم خیانت کرد باید او را کنار گذاشت. گاهی اوقات می‌بینیم که نمایندگان مجلس با یک وزیر یا یک سازمان لابی می‌کنند. نمی‌توان به چنین نمایندگانی اعتماد کرد.

این کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه افزود: کسی که سال‌ها پیش خیانت کرده است یا با رسانه مثل بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کند نباید در رسانه‌های داخلی به او آنتن داد. در جلسات خصوصی نباید چنین فردی را دعوت کرد یا به او مسئولیت داد.

او یادآور شد: همه ما انسان‌ها به فکر منفعت شخصی خود هستیم و متاسفانه به این دلیل که اگر خیانت علیه دشمن ما باشد از خائن استقبال می‌کنیم این در حالی‌است که امام صادق (ع) می‌فرمودند اگر کسی به خاطر تو خیانت یا ظلم کند حتماً در آینده به تو نیز خیانت و ظالم خواهد کرد.

مرادی با تاکید بر اینکه مومنان هرگز خیانت نمی‌کنند افزود: اگر کسی به شما خیانت کرد نباید پاسخ او را با خیانت بدهید روزنامه‌نگاران و رسانه‌ای‌ها نیز نباید به دلیل فاش شدن اسرار خود، اسرار آن شخص را فاش کند. در مناظره‌ها نباید هر رازی برملا شود من برای برخی افراد مذهبی نگران هستم که برای رسیدن به اهداف خود هر ابزاری را توجیه می‌کند.

او تاکید کرد: ما هرگز نباید از روش دشمن برای سرکوب او بهره بگیریم. خبرنگاری که در یک رسانه کار می‌کند باید روش امام علی (ع) و پیامبر (ص) را از مسئولان خود یاد بگیرد. آنها هرگز از روش مخالفانشان برای پیشبرد اهداف خود بهره نمی‌گرفتند. زیرا در این کار خیر نیست و سالها بعد از این کار متضرر می‌شویم.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه سخنانش اظهار کرد: هرگز نباید از فرد خائن، ظالم یا نمام خوشمان بیاید. نباید کاری کنیم که فرزندان ما از ما نمامی بیاموزند. حتی اگر شغلمان ایجاب می‌کند نباید اجازه دهید افراد خانواده نسبت به یکدیگر سخن‌چینی کنند.

او در پایان برای شادی روح حاج رضا مقدسی طلب خیر و آمرزش کرد.