به گزارش پارس نیوز، 

نفیسه نخعی روز شنبه در نشست هم اندیشی و صمیمانه با بانوان خبرنگار استان روابط عمومی ها را قلب تپنده ادارات دانست و افزود: برای اینکه مشکلات مردم را رصد، پیگیری و رفع کنیم نیاز به ارتقای روابط عمومی های استان داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: روابط عمومی پیشین استانداری برای ارتقای جایگاه روابط عمومی های استان و در کنار آن استفاده مفید از توان و ظرفیت رسانه ها تلاش کرد که تا حدودی این مهم با موفقیت انجام شد.

وی به مشکلات صنفی خبرنگاران استان اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان یکی از مطالبات بانوان خبرنگار استان می توانیم این موضوعات را در مجموعه فراکسیون مجلس منعکس کرد چون بسیاری از این محدودیت ها با یک اصلاح قانون برطرف می شود.

نخعی عنوان کرد: شاید در مجموعه فراکسیون مجلس یک نفر باشد که این دغدغه ها را پیگیری و تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد حداقل بعد از چندین مرتبه پیگیری به نتیجه خواهد رسید نمی توان همه انتظارات را از جوامع خبرنگار داشت اما نسبت به مطالبات آنان بی تفاوت بود.

وی یکی از مطالبات بانوان استان را جانمایی پیست دوچرخه سواری دانست و یادآور شد: اگر شهرداری برای تامین روشنایی و سرویس ایاب و ذهاب پارک جنگلی اقدام کند بخش زیادی از مشکلات پارک بانوان رفع و نسبت به جانمایی پیست دوچرخه سواری اقدام می کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به فشار کار بانوان خبرنگار تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های اجرایی زمینه حضور بانوان را در باشگاه های ورزشی فراهم کنیم.

وی به نبود اتاق فکر بانوان در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت بسیار بالای اتاق های فکر این مهم در استان ضروری است تا از نظرات و پیشنهادات بانوان در بخش های مختلف بهره مند شویم.

نخعی بر لزوم تهیه سند توسعه رسانه ای در استان تاکید کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این موضوع را پیگیری و برای آن اقدام کند.

وی از پیشنهاد برپایی نمایشگاه عرضه محصولات و تولیدات هنری بانوان خبرنگار استقبال کرد و گفت: بانوان خبرنگار علاوه بر حرفه خبرنگاری خود در زمینه های مختلف از جمله تولیدات هنری و صنایع دستی فعالیت دارند که برای برپایی نمایشگاه در این زمینه در هفته بزرگداشت روز زن تلاش می کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین پیگیری می کنیم تا در هفته بزرگداشت روز زن از بانوان خبرنگار فعال استان تجلیل و قدردانی شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: تاکنون حوزه رسانه استان تنها زحمت رسانه ای بودن را به دوش کشیده و هیچ گاه دیده نشده اند و جایگاه خبرنگاران حفظ نشده است.

سمانه سالاری افزود: برخی مطبوعات استان به صورت خانوادگی از بیمه رسانه استفاده می کنند و در این میان در حق خبرنگار اصلی مجموعه اجحاف شده است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران استان باید ارزشمندتر دیده شوند اظهار داشت: در حال حاضر 157 نفر عضو اصلی خانه مطبوعات استان هستند که از این تعداد 98 نفر زم بوده و از خدمات بیمه برخوردار هستند.

انتهای پیام/