محمد اسلامی امروز در حاشیه بازدید از منطقه یک آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: منطقه یک در قالب ۶ قطعه توسط پیمانکاران در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: همکاری و هماهنگی دولت و بنیاد مستضعفان در این پروژه مناسب است و این آزادراه از پروژه‌های فاخر مهندسی محسوب می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه اقلام لازم برای پروژه تأمین شده است، گفت: اراده بر این بود که این مسیر تا تابستان ۹۷ به بهره‌برداری برسد اما بروز شرایط جوی، رعایت استانداردها و برخی کارهای عقب‌مانده موجب شد این پروژه تا تابستان ۹۸ تکمیل شود و پس از آن زیر بار عبور ترافیک قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این منطقه ۶۰ کیلومتر مسیر را نسبت به جاده موجود کوتاه‌تر می‌کند و مسیر ۲ ساعته به ۲۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

اسلامی داد: رکود بسیاری به پروژه تحمیل شده است، معارضانی داشته است و عملاً از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ فعالیت چشمگیری داشته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت از سال ۹۳ اراده جدی برای تکمیل پروژه در دستور کار قرار داد و بدون وقفه کار پیش رفت. منطقه یک دارای سازه‌های زیاد تونل و پل است و مناطق ۲ و ۳ هم همین میزان سازه را دارا است.

* اجرای منطقه ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در ۴ سال 

وزیر راه و شهرسازی گفت: مناطق ۲ و ۳ آزادراه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و مدت زمان تکمیل آن ۴ سال برآورد می‌شود.

وی افزود: اتصال منطقه یک به جاده چالوس باید کاملاً مهندسی شده و ایمن انجام شود.

وی در پاسخ به سوال فارس با بیان اینکه هنوز رقم عوارضی برای منطقه یک آزادراه تعیین نشده است، گفت: شما حساب کنید که این مسیر ۶۰ کیلومتر از جاده موجود را کاهش می‌دهد و صرفه‌جویی بسیار زیادی در مصرف سوخت دارد.

وی درباره تأمین سهم مالی دولت در این پروژه گفت: سیاست دولت این است که از محل اوراق مشارکت، تهاتر ملک و غیره منابع مالی خود را تأمین کند، این نیاز مردم است و تا کی مردم باید در جاده‌ها بمانند و ما خجالت بکشیم.