به گزارش پارس نیوز، 

 کثیف ترین وسایل در مطب پزشکان معمولا آن چیزی نیست که شما بهش فکر میکنید در این بخش آن را به شما معرفی خواهیم کرد و میگوییم که چگونه میتوانید از آن جلوگیری کنید:وسیله پزشکان

ملاقات با پزشک باید به ما کمک کند تا سرما خوردگی های معمول را از بین ببریم و یا از مسائل و مشکلات سلامتی جلوگیری شود و به طور کلی ما را خوب نگه دارد.

اما فراتر از آن ،سرفه کردن و عطسه کردن افراد بیمار در اتاق انتظار است که جرم ها را در آنجا انباشته میکند و شما هیچ وقت نمیدانستید.

وسایل آلوده پزشکان در مطب و بیمارستان

در واقع تحقیقات اخیر نشان میدهد که بیشترین جرم ها معمولا بر روی قلم کلیپ بورد است که برای امضاء پرونده ها استفاده میشود.محققان چند مورد معمول را در 3 مطب آزمایش کرده اند تا ببینند میکروبی ترین سطح کدام است؛

آنها 12 آزمایش را در 4 سطح انجام داده اند و متوجه شده اند که بیشتر آنها توسط بیماران و پزشکان در مطب ایجاد شده است. نتایج جالب و قابل توجه ای بود. قلم کلیپ بورد بیش از 46 هزار میکروب تقریبا برابر با یک توالت فرنگی داشت.

تجزیه و تحلیل در چندین مطب عمومی پزشکان نشان داد که ، میکروب ها بر روی قلم کلیپ بورد به شکل تقریبا 8 میلیون کلنی، در هر اینچ مربع زنده هستند.

آلودگی های وسیله پزشکان در بیمارستان

این نتیجه نشان میدهد که باکتری ها میتوانند به سادگی تکثیر شوند و به سرعت باکتری های دیگری از هم نوع و مشابه خود به وجود آورند.

صفحه کلید پزشکان، در رنک دوم از کثیف ترین وسایل پس از صندلی و دستگیره در اتاق انتظار قرار گرفته است.همه آنها حتی باز هم بیشتر از صندلی توالت باکتری و میکروب دارند.