به گزارش پارس نیوز، جمشید تقی زاده در نشست یک‌روزه مدیران ستادی و نمایندگان استانی حوزه‌های مختلف صندوق بازنشستگی کشوری که در تهران برگزار شد، یاس و ناامیدی را دشمن خلاقیت، نشاط، کار و تلاش، ایده و ابتکار و هرگونه انگیزه بهبود عنوان کرد و گفت: اگر «امید» در جامعه نیافرینیم، مرتباً آن را بازتولید نکنیم و بر اساس آن، آینده خود را ترسیم نکنیم، یقیناً جامعه در آینده با چالش‌های سخت و بحران‌های اجتماعی بزرگ‌تری مواجه خواهد شد.

وی تأکید کرد: پس باید همه با تعامل و همدلی در سایه تدبیر و پمپاژ امید به جامعه از این مراحل موقت بحران به‌خوبی عبور کنیم که قطعاً همین هم خواهد شد و این تصمیم و سیاست دولت در شرایط کنونی به‌خصوص برای عبور از تحریم‌هاست.

تقی زاده با بیان اینکه مدیران ستادی و استانی صندوق بازنشستگی نسبت به همه بازنشستگان مسئول هستند، گفت: پاسخگویی یک رکن اساسی برای صندوق بازنشستگی است و اینکه کار بازنشسته بر زمین بماند برای من قابل‌ پذیرش نیست و باید کار این افراد در سریع‌ترین زمان ممکن و به بهترین نحو انجام شود.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های نو و تازه‌ای در سطح استان‌ها انجام شود، گفت: لازم است شورای مشورتی نخبگان و بازنشستگان تشکیل‌شده و به این پرسش به‌ظاهر ساده در قالب برنامه مدون و بومی‌شده هر استان پاسخ داده شود که چه کنیم تا حال بازنشستگان بهتر شود؟

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت دوازدهم و به‌ خصوص شخصیتی چون وزیر رفاه گفتگوی اجتماعی با بخش‌های مختلف را در دستور کار قرار داده و کاملاً آگاهانه و با اشراف کامل نسبت به مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی و امنیتی دست روی نقاطی می‌گذارد که ضعف‌ها و البته مطالبات شرکای اجتماعی آنجاست، تأکید کرد: جوان‌گرایی و شفاف‌سازی و گفتگوی مداوم با مردم در کنار تعامل با مجلس و سایر نهادهای حساس از روش‌های کاهش مخاطرات پیش روست.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار داشت: فرآیند اداری در خدمت‌رسانی باید کوتاه شود و بهتر است هر خدمتی به‌صورت الکترونیکی به بازنشستگان ارائه داده شود. ضمن اینکه ارتباط دوسویه و مستمر مدیران استانی با بازنشستگان و کانون‌های بازنشستگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: نشست با نخبگان و استفاده از ایده‌های نو و تازه در اداره امور و ارائه خدمات بهتر و توجه و تقویت میز خدمت برای پاسخگویی درست به‌عنوان نماد یک سازمان باید مورد توجه مدیران استانی قرار گیرد.

تقی زاده در بخش دیگری از این نشست به مسائل مورد اشاره مدیران ستادی و استانی دربارۀ استخدام نیروهای مورد نیاز استان‌ها، استخدام فرزندان بازنشستگان، اطلاع‌رسانی دقیق دربارۀ بیمه تکمیلی، هماهنگی بیشتر میان بخش‌های مختلف صندوق و لزوم شنیدن صدای واحدی از مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ گفت.

لزوم هماهنگی ستاد و صف، کیفیت فعالیت کمیته‌های پنج‌گانه، چگونگی شنیده شدن صدای بازنشستگان، بیمه تکمیلی بازنشستگان، اشتغال به کار فرزندان بازنشستگان و برنامه‌ریزی برای خانه‌های امید ازجمله موارد مورد اشاره مدیران کل و مدیران استانی در این نشست بود.