به گزارش پارس نیوز، زهرا زاده‌غلام در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره سفرهای نوروزی بازنشستگان کشوری توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: سهمیه‌ سفرهای سیاحتی و زیارتی در قراردادهای ما مشخص و به شرکت‌ها اعلام شده است و مشکلی برای ثبت نام و انجام سفرها وجود ندارد.

وی افزود: در کل سال ثبت نام داریم چه نوروزی باشد و چه غیر نوروزی؛ البته برای سفرهای نوروزی تقریبا یک ماه زودتر، اطلاعات سفرها برای ثبت‌نام در سایت صندوق قرار می‌گیرد. در ایام نوروز بیشتر سفرها به مشهد مقدس و بعد از آن به کیش و قشم خواهد بود و ممکن است امسال چابهار هم به آن اضافه شود.

 مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه سهمیه سفرها سالانه در  اختیار شرکت‌های گردشگری طرف قرارداد قرارمی‌گیرد گفت: برای ایام عید نوروز سهمیه‌ای اضافه نمی‌شود، ولی کم هم نمی‌شود. در ۹ ماهه اول امسال نزدیک ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از سفرهای کشوری استفاده کردند و پیش بینی می‌کنیم با توجه به اینکه سفر به کیش و قشم در زمستان اوج می‌گیرد آمار ما به ۱۷۰ هزار مورد برسد.

زاده‌غلام ادامه داد:‌ هر بازنشسته در طول دوران بازنشستگی‌اش سه سهمیه سفر  و یک سهمیه برای آب درمانی محلات دارد که می‌تواند این سه سفر را در سه سال هم متوالی انجام دهد، اما در یک سال نمی‌توان دو مرتبه به سفر رفت. کمک هزینه سفر برای هر فرد بازنشسته به همراه یک نفر از اقوام درجه یک ۷۴۰ هزار تومان است و میزان افزایش آن در سال آتی بستگی به بودجه صندوق دارد.