به گزارش پارس نیوز، هفته گذشته  بود که از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام شد طی 2 تا 3 ساعت تمامی بازنشستگان مشمول دریافت سبد حمایتی این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

در این طرح،  2 میلیون و 600 هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش که حقوق زیر 3 میلیون می گیرند بسته حمایتی را دریافت کردند و مبالغ آنها به حساب مستمری‌شان واریز شد.

اما سازمان تأمین اجتماعی پس از آن طی پیامی اعلام کرد که زمان دقیقی از پرداخت سبد حمایتی به شاغلان این سازمان که حقوق زیر ۳ میلیون تومان می گیرند مشخص نیست.

به همین دلیل براساس آخرین اطلاعات بدست آمده از دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت رفاه گویا وضعیت توزیع سید حمایتی برای شاغلین تأمین اجتماعی در مرحله تأمین اعتبار است.

به گفته کارشناسان مربوطه این موضوع به وزارت رفاه برنمی‌گردد بلکه منتظر ابلاغ و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

چراکه بخشی که مربوط به وزارت رفاه است که همان شناسایی مشمولان دریافت‌کننده بسته حمایتی بوده انجام شده است و قطعا تا قبل از پایان سال این بسته ها باید توزیع شوند.

آنچه که اکنون کار تأمین اجتماعی را قدری معطل کرده این است که ابتدا باید بسته حمایتی میان کارکنان دولت توزیع شود که این امر نیز در مرحله جمع‌آوری اطلاعات است و پس از آن سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند اقدام به توزیع بسته‌های خود به شاغلین کند.

علت این اقدام این است که وزارت رفاه می‌خواهد همپوشانی‌ها رفع شود تا مبادا شاغلین تأمین اجتماعی همزمان از سوی کارکنان دولت نیز بسته حمایتی بگیرند.

در واقع تنها شرط مشمولان شاغل در تأمین اجتماعی همان حقوق کمتر از 3 میلیون تومان است  و مشکلی در پرداخت بسته به این افراد وجود ندارد چراکه شناسایی‌ها انجام شده اما باید تأمین اعتبار شود و پس از توزیع بسته‌های کارکنان دولت عملیاتی شود.

بر اساس ابلاغیه دولت، این طرح بین چهار گروه از خانوارهای کشور اجرا می‌شود:

1 ــ خانوارهای تحت پوشش و کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور
2 ــ گروه دوم تمام بازنشستگان کشور
3 ــ خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از 30 میلیون ریال در گروه‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان، رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلان کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و دیگر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند.
4 ــ دیگرخانوارهای کم‌درآمد با درآمد ماهانه کمتر از 30 میلیون ریال که درخواست آن‌ها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی پذیرفته می‌شود، در این زمینه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است که با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی، به‌درخواست کتبی این اشخاص و پس از اجازه آن‌ها به دسترسی وزارتخانه مذکور به حساب‌های بانکی رسیدگی کند. طبق این ابلاغیه، اعتبار واریزی موضوع این تصویب‌نامه برای همه اشخاص و خانوار صرفاً برای خرید کالای سبد حمایتی مصوب کارگروه متشکل از وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قابل استفاده است. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهادهای حمایتی موظفند اعتبار تخصیصی را بر اساس بعد خانوار تنظیم و پرداخت کنند.