به گزارش پارس نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن اشاره به لزوم حمایت این ستاد از امر اشتغال کارگران، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، حفظ اشتغال موجود، به عنوان رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان و صنعتگران در این راه، مربوط به ارزش افزوده بوده و فعالین واحدها از پرداخت چندباره این مالیات در مقاطع مختلف تولید ابراز گلایه کرده‌اند. همچنین با توجه به افزایش قیمت برخی از مواد اولیه، لازم است تا سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز این مسئله را در نظر بگیرند.

محسنی بندپی تصریح کرد: برخی از تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو نیز از شرایط تولید ابراز گلایه داشته‌اند که ظاهرا این مسئله منجر به تعدیل نیرو در برخی حوزه‌ها و فعالیت برخی واحدهای تولیدی با ۴۰ درصد ظرفیت شده است. بر همین اساس می‌طلبد که با اتخاذ استراتژی مشخص و مدون حمایت شایسته‌ای نیز از این حوزه از تولید داشته باشیم.

مقام عالی استان تهران خاطرنشان کرد: صیانت از اشتغال موجود باید به صورت همه جانبه مورد توجه قرار گرفته و از تعدیل نیروهای کارگری جلوگیری شود. چرا که بیکاری اجباری، تبعات جدی اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان نیز تاکید داشت: باید اعتماد تولیدکنندگان را به دستگاه‌های اجرای مدنظر قرار دهیم. از همین رو نیز تمامی نقطه نظرات کارشناسی و دغدغه‌های تولیدکنندگان به نهادهای تصمیم سازی مانند وزارت کشور، وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی منعکس و ارسال خواهد شد تا بتوانیم شاهد پویایی هرچه بیشتر در این حوزه باشیم.