به گزارش پارس نیوز، غلامرضا کریمی رئیس‌ مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به درخواست مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با موضوع «حقوق معلمان اعزام به خارج» و «معلمان اعزامی به مدارس خارج را دریابید»، اظهار کرد: در پرداخت حقوق معلمان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور، گشایش‌هایی صورت گرفته است و پرداخت ۳ ماه فوق‌العاده شغل ارزی معلمان اعزامی را کارسازی کردیم.

وی ادامه داد: این فوق‌العاده شغل‌ها به دست برخی سرپرستی‌ها رسیده است و برخی نیز در شرف انجام است که به دستشان برسد و مابقی را هم در حال پیگیری داریم تا بتوانیم تخصیص ۱۰۰ درصد بگیریم و ارز را به خارج از کشور منتقل کنیم که به دست معلمان برسد؛ البته یکبار اول سال ۱۹ روز از حقوق را پرداخت کردیم.

کریمی افزود: برخی از کشورها زیر نظر سرپرست نیستند و به اصطلاح تک‌کشوری نامیده می‌شوند که با وزارت امور خارجه برای پرداخت حقوق معلمان ایرانی اعزامی در این کشورها در حال هماهنگی هستیم که مقدمات فراهم شده است و به محض واریز به حساب وزارت امور خارجه به دست آنها می‌رسد.

وی تصریح کرد: این گشایش‌ها درباره معلمانی است که خارج از کشور حضور دارند ولی معلمانی که برگشتند هنوز نتوانستیم پرداختی بابت ۶ ماه اول امسال برایشان داشته باشیم و در حال پیگیری هستیم.