به گزارش پارس نیوز، صبح امروز غلامرضا کریمی در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: ضروری است آموزش‌وپرورش در سطح بین‌المللی حضور پررنگ‌تری داشته باشد لذا با ارائه تجربیات و توانمندی‌های داخلی در عرصه جهانی می‌توانیم حضور خود را پررنگ و تصویر مثبت از ایران را ارتقاء دهیم.

وی افزود: استان‌ها تجارب موفق خود در سطح مدارس به‌صورت گزارش مصور و رعایت شاخص‌ها را به مرکز امور بین‌الملل ارسال تا به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و برای استفاده سایر کشورها ارائه شود.

کریمی از آموزش بیست نفر نیروی خبره در تعامل بین‌المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: این نیروها تا ۱۵سال آینده جایگاه آموزش‌وپرورش ایران را در تعاملات بین‌المللی دوجانبه و چندجانبه تقویت خواهند کرد.

وی از تحصیل بیش از ۱۳هزار دانش‌آموز در ۱۱۰واحد آموزشی و در ۵۶کشور جهان خبر داد و اذعان کرد: مدارس خارج از کشور با بحران ارزی مواجه شده‌اند به‌طوری‌که با افزایش بهای ارز در سال جاری تنها امکان تأمین نیمی از هزینه‌های مدارس خارج از کشور وجود دارد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اضافه کرد: با توجه به افزایش ۱۵درصدی بودجه مدارس خارج از کشور در بودجه سال ۹۸، مشکلات تأمین ارز با بحران جدی‌تری مواجه خواهد بود.

وی اظهار کرد: از اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور به‌صورت دریافت ریالی حقوق استقبال می‌کنیم تا بتوانیم بخشی از کسری بودجه مدارس خارج از کشور را جبران کنیم.

کریمی از فعالیت ۱۸مدرسه بین‌الملل دخترانه و پسرانه در کشور خبر داد و افزود: این مدارس علاوه بر پایتخت در شهرهای اصفهان، شیراز، قم و مشهد ایجادشده و پیگیر راه‌اندازی در مراکز استان‌های متقاضی نیز هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی ادامه داد: چهار مدرسه بین‌الملل در کشورهای امارات، عراق و انگلیس فعالیت می‌کنند و بر توسعه این مدارس تأکیدداریم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: ۴۷۵هزار دانش‌آموز اتباع خارجی داریم که ۴۴۴هزار نفر از آن‌ها تابعه افغانستان هستند و بقیه از کشورهای عراق سوریه، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه، عمان و برخی از کشورهای اروپایی هستند.

وی گفت؛ بر اساس دستور مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان آموزشی، ثبت‌نام تمامی کودکان لازم‌التعلیم در مدارس ضروری است و نباید هیچ کودکی از تحصیل بازبماند.