به گزارش پارس به نقل ازفارس، دولت بر اساس قانون بودجه ۱۳۹۲ کل کشور مجاز است، سهام خود در باشگاه های ورزشی از جمله استقلال و پیروزی را با رعایت قوانین و مقررات از طریق بورس به بخش های خصوصی و تعاونی واگذار و درآمد حاصل را به حساب درآمد عمومی ردیف ۳۱۰۵۰۲ واریز کند.

بر اساس این گزارش، طبق گفته محمد رحیم احمدوند رئیس سازمان خصوصی سازی کشور، واگذاری این دو باشگاه در مراحل نهایی قرار داشته و نیازمند اصلاح اساسنامه هستند.

احمدوند در این باره به خبرنگار فارس، گفته بود: اگر چه واگذاری این دو باشگاه به دلایلی همچون اصلاح ساختار مالی، اصلاح ساختار حقوقی و فراهم کردن سایر مقدمات لازم جهت پذیرش در بازار سرمایه و همچنین حساسیت اجتماعی آنان زمان بر شده، اما با تلاش و کوشش در این سازمان و همچنین همکاری مدیران عامل باشگاه های مذکور به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال جاری واگذاری این دو باشگاه ورزشی انجام خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک و در چهارچوب قانون بودجه ۹۲ کل کشور، این واگذاری ها هم انجام شود.

به گزارش فارس، بحث واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار ورزشی بیش از یک دهه مطرح شده، اما تاکنون با اتمام دولت ها این مهم محقق نشده است.

یکی از کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده واگذاری این دو باشگاه را در ۱۸۰ روز داده و گفته که برای واگذاری استقلال و پرسپولیس تابلوی ۱۸۰ روزه نصب خواهم کرد.

حال باید دید با وجود گذشت چند دولت و وعده های امیدبخش درباره واگذاری و مردمی اداره کردن این دو باشگاه چه زمانی عملیاتی خواهد شد؟