به گزارش پارس نیوز، 

ظرفیت پلیس در حال حاضر به اندازه ای است که برای تأمین امنیت در کشور نیاز به هیچ سازمان دیگری ندارد.

 سردار ایوب سلیمانی در جمع کارکنان انتظامی شهرستان کازرون، گفت: مجموعه انتظامی شهرستان کازرون عملکرد بسیار درخشانی در تأمین امنیت و برخورد با جرایم داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروی انتظامی روند رو به رشدی را طی می کند، افزود: با وجود اقدامات و کارهای مضاعف، در اکثر استان های کشور جرایم کاهش داشته است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه فضای مجازی یک ضرورت ملی و از اولویت های ناجا محسوب می شود، افزود: همه پلیس های ما در فضای مجازی باید فعال باشند و معلومات خود را تقویت کنند .

سلیمانی با بیان اینکه ظرفیت پلیس در حال حاضر به اندازه ای است که برای تأمین امنیت در کشور نیاز به هیچ سازمان دیگری ندارد، گفت: نیروی انتظامی کاملا آماده است تا هر گونه حرکت مخل نظم و امنیت در جامعه را خنثی کند؛ پلیس تنها سازمانی است که همه فعالیت های آن در منظر عموم مردم قرار دارد .

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به حوادث رانندگی در کشور، افزود: ۴۱ درصد از کشته های حوادث رانندگی در صحنه تصادف، ۹ درصد در مسیر بیمارستان و بیش از ۴۳ درصد در بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند .

سلیمانی با بیان اینکه استان فارس مقام اول کشور در کاهش جرایم را به خود اختصاص داده است، افزود: جرایم خشن در استان فارس با کاهش ۷۰ درصدی روبرو بوده است .

وی با اشاره به اینکه میانگین رضایتمندی مردم از کلانتری ها در کشور ۷۴ درصد است، گفت: در استان فارس میزان رضایتمندی مردم از عملکرد مأموران کلانتری، بالای ۹۰ درصد است.

پلیس تنها سازمان مسئول مقابله با جرایم سایبری است

جانشین فرمانده ناجا همچنین در حاشیه برگزارش همایش کوپ در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی تنها سازمان مسئول مقابله با وقوع جرایم در فضای مجازی است.

سلیمانی گفت: با روحیه انقلابی مردم، تدابیرحکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و آمادگی کامل نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی، امنیت خوبی بر کشور حاکم است.

وی ادامه داد: طی نظرسنجی‌های انجام شده در سطح کشور حدود ۷۷ درصد مردم به توانمندی های نیروی انتظامی در راستای تأمین نظم و امنیت اذعان و از عملکرد پلیس در جامعه اعلام رضایت کرده اند.

جانشین فرمانده ناجا درخصوص امکانات نیروی انتظامی و میزان حمایت دولت از ناجا، خاطر نشان کرد: گرچه امروز از نظر تجهیزات و امکانات با مشکل خاصی مواجه نیستیم و از حمایت های دولت نیز در این مورد تقدیر و تشکر می کنیم اما با توجه به تغییرات روز افزون در دنیای کنونی همواره نیاز است برای پیشگیری از وقوع جرایم به تقویت و بروز رسانی تجهیرات اهتمام ورزیم.

سلیمانی درباره مشکلات اقتصادی و تأثیر آن بر امنیت کشور، گفت: در این رابطه ما نیز به عنوان یک شهروند نگران وضعیت مردم هستیم، بخشی از مشکلات اقتصادی به صورت محسوس در سرقت های خرد تأثیر داشته به گونه ای که ۵۰ درصد علت بروز این جرم متأثر از اعتیاد و بخشی دیگر نیز به دلیل وضعیت اقتصادی کشور است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه طبق قانون، نیروی انتظامی تنها سازمانی است که مسئول مقابله با وقوع جرایم در فضای مجازی محسوب می شود، گفت: به همین دلیل پلیس فتا در مجموعه ناجا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه جرایم فضای مجازی در سال جاری ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، گفت: با برنامه ریزی های لازم  مقرر شده در کلیه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، مراکز پلیس فتا راه اندازی و پلیس های تخصصی دیگر نیز پلیس فتا را در مقابله با جرایم سایبری یاری کنند.

سلیمانی با اشاره به کشف ۸۰ درصدی جرایم فضای مجازی در کشور، گفت: پلیس تحت هر شرایطی با جرایم در فضای مجازی و حقیقی برخورد می کند که این موضوع از اهم اولویت های پلیس در حال و آینده به شمار می رود.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه کشفیات جرایم در استان فارس نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، گفت: فارس جزو استان های ممتاز کشور در کاهش جرایم به شمار می رود به طوری که در زمینه سرقت رتبه ۲۸ را در کشور به خود اختصاص داده که این موضوع عملکرد فوق العاده ماموران انتظامی استان را نشان می دهد .

سلیمانی، آمار تلفات حوادث رانندگی در استان را نگران کننده اعلام و اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های خاص، تجهیزات پیش بینی شده، تأمین نیروی انسانی و ارتقاء زیرساخت های لازم در صدد کاهش حوادث رانندگی هستیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به وقوع ۶۸ درصدی حوادث رانندگی در شعاع ۳۰ کیلومتری مقصد، بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی پلیس، هوشمندسازی، کشف علمی جرم و دانش پایه ای کردن پلیس است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر موضوع قاچاق سوخت و تمهیدات پلیس در مقابله با آن، بیان کرد: پدیده قاچاق سوخت یک موضوع جدی و حیاتی است و قاچاقچیان به دلیل سود آوری بالا نسبت به انجام این پدیده شوم اقدام می کنند.

سلیمانی گفت: نیروی انتظامی با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا به صورت عام و قاچاق سوخت به صورت خاص، درصدد برخورد جدی با این پدیده شوم در کشور است؛ بنا بر اعلام رسمی دولت، قاچاق سوخت روزانه ۲ میلیون لیتر کاهش داشته که این موفقیت حاصل تلاش مأموران ما در اقصی نقاط کشور است.