به گزارش پارس نیوز، 

سردار سید محمود میرفیضی گفت: دستگیری این فرد پس از دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی یکی از خریداران زمین از شهروندان در رامسر در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی توضیح داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد این فرد با جلب اعتماد و خرید ملک و زمین‌های میلیاردی، بخشی از وجه زمین خریداری شده را با تنظیم مبایعه‌نامه پرداخت می‌کرد و وعده پرداخت بقیه را هنگام تنظیم و انتقال سند به فروشنده می‌داد ولی پس از تنظیم وکالت‌نامه با سرقت اسناد از محل متواری می‌شد و در فرصتی مناسب با استفاده از وکالت‌نامه‌ای که در اختیار داشته ملک مورد معامله را به افرادی در خارج از کشور می‌فروخت.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: متهم با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه‌جانبه با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از منزلش تعدادی وکالت‌نامه، سند و مبایعه‌نامه کشف شد. متهم تاکنون به پنج فقره کلاهبرداری از شهروندان در مجموع به مبلغ 100 میلیارد ریال اعتراف کرده است.

سردار میرفیضی با اشاره به شیوه‌های متقلبانه افراد شیاد و کلاهبردار در جعل اسناد و مدارک، به شهروندان هشدار داد در انجام معاملات ملکی، خرید و فروش و همچنین صدور چک و مدارک هویتی، مراقب باشند و کارهای‌شان را از طریق مراکز رسمی و مورد تایید انجام دهند.