به گزارش پارس نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگاران درمورد اشتغال مددجویان گفت: در سال جاری چندین طرح و برنامه براس اشتغال مددجویان در نظر گرفته شد که بخش زیادی از این طرحها مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۷ هزار شغل در سال جاری ایجاد شده است، گفت: امسال حدود یک سوم از مشاغل ایجاد شده برای جامعه هدف معلولان بوده است و در سال آینده سعی می کنیم افراد معلول در زمینه های مختلف و با توانمندیهای زیاد در اولویت اشتغال باشند.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: کارفرایانی که نسبت به استخدام مددجویان و معلولان اقدام کنند از تسهیلات برخوردار می شوند که این تسهیلات شامل حق بیمه، پرداخت بخشی از حقوق، وامهای کم بهره و... است.

بندپی  گفت: سازمان بهزیستی برای کمک به کارفرمایان حق بیمه معلولانی که در یک کارگاه استخدام می شوند را می پردازد تا با این شرایط کارفرمایانان تمایل پیدا کنند مددجویان و معلولان را به کار بگیرند.

وی به برنامه های سال آینده نیز اشاره کرد و افزود: از هم اکنون برای سال ۹۸ نیز برنامه های ویژه ای در نظر گرفته ایم بطوریکه قصد داریم علاوه بر اشتغال، در جهت پیشگیری از معلولیت ها و پیشگیری از طلاق و اجباری شدن ژنتیک در استانهای بیشتری اقدام خواهیم کرد.