به گزارش پارس به نقل از خراسان، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی با تشریح این پرونده به خراسان گفت: چند روز قبل دختر دانشجویی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: فرد یا افراد ناشناسی عکس خصوصی و شماره تلفن همراهم را در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند و موجب هتک حرمت و حیثیتم شده اند.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: این دختر جوان درحالی که به شدت نگران و ناراحت بود اضافه کرد که هر روز افرادی تماس می گیرند و تقاضای دوستی با من را دارند و بدین ترتیب آسایش را از خانواده ما گرفته اند. این مقام انتظامی تصریح کرد: با اعلام این شکایت پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان به ردیابی عامل انتشار عکس این دختر در فضای مجازی پرداختند.

سرهنگ عرفانی با اشاره به این که متهم این پرونده ساعاتی پس از اعلام شکایت دستگیر شد گفت: متهم که ازشناسایی خود شوکه شده بود وقتی مورد بازجویی های فنی قرار گرفت گفت: با شگردی خاص به سیستم رایانه ای شاکی نفوذ کردم و عکس و شماره تلفن او را در فضای مجازی به دست آوردم سپس پیغامی از طرف آن دختر (شاکی) با این عنوان در شبکه اجتماعی گذاشتم که « من به دنبال دوست می گردم» سپس شماره تلفن او را نیز در زیر عکسش ثبت کردم، من فقط می خواستم شوخی کنم! ! و سر به سر این دختر بگذارم. نمی دانستم که انجام این کار، جرم سنگینی دارد. رئیس پلیس فتای خراسان رضوی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که دختر جوان، عکس خود را برای یکی از دوستانش در فضای مجازی قرار داده بود که متهم نیز ازاین غفلت سوء استفاده کرده بود. خانواده ها و جوانان باید هوشیار باشند و از قراردادن اطلاعات شخصی، عکس، شماره حساب و… در فضای مجازی خودداری کنند.