به گزارش پارس نیوز، 

براساس تصمیم کارگروه آلودگی هوای تهران که امروز برگزار شد:  فعالیت بدنی دانش‌آموزان در زنگ  ورزش مدارس برای فردا چهارشنبه 14 آذر ممنوع شد. براین اساس آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش‌آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت‌های بدنی باید انجام شود.
 
سایر توصیه‌ها نیز بدین شرح است:
 
محدوده طرح زوج و فرد از درب منزل توسط شهروندان عزیز رعایت شود.
 
مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن.
 
کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی، ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز.
 
خودداری از خروج غیر ضروری از منزل.
 
رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری.
 
کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی.
 
دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها.
 
کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و تشدید اعمال قانون در مورد تردد خودروها و به ویژه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل رویت دارند توسط پلیس راهور.
 
انتقال سریع پیام‌ها و اطلاعیه‌های دبیرخانه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا، جلب همکاری و مشارکت عمومی توسط سازمان صدا و سیما و خبرگزاری‌ها.
 
نظارت ویژه و تشدید برخورد با منابع آلاینده مستقر در محدوده پیرامون شهر توسط سازمان حفاظت محیط زیست.
 
شهرداری‌ها نسبت به نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات،کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی شهری با کنترل سلامت کامل خودرو و ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک وجلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها و ترمینال‌های مسافربری.
 
اطلاع رسانی مناسب برای کاهش فعالیت‌های بدنی در محیط‌های باز توسط وزارت ورزش و جوانان.