به گزارش پارس نیوز، محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در جلسه تنظیم بازار که امروز (دوشنبه دوازدهم آذرماه) برگزار شد، با اشاره به ضرورت تعیین قیمت مواد لبنی در بازار اظهار کرد: شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی ۳۸ قلم کالا تولید می‌کنند که ۳ قلم همچون شیر، ماست و پنیر باید به صورت سالانه تعیین قیمت و قیمت تمام شده شیر نیز باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه قیمت مواد لبنی در ۴ سال گذشته ۷۵۰ تومان بود، افزود: سال گذشته به شکل توصیه‌ای اعلام کردند که مواد لبنی با قیمت ۲۵۰۰ تومان عرضه شود که البته اکنون با قیمت ۴۷۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد و تا زمانی که این نقایص برطرف نشود، مشکلات همچنان ادامه دار خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به جرائم شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی گفت: تاکنون به دلیل تخلفات صورت گرفته شرکت‌های لبنی ۸۰ میلیارد تومان جریمه شدند.

اسفنانی تصریح کرد: تفاوت قیمت از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده، تولیدکنندگان و برخی عوامل دیگر سبب مشکلاتی شده و تا زمانی که حلقه‌های واسط به درستی عمل نکنند، نمی‌توان انتظار برطرف شدن مشکلات را داشت و این‌گونه جرائم نیز اثر خاصی بر بازار نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۵۸۵ گشت به سطح شهر اعزام شدند که ۱۰ هزار و ۳۳۲ بازرسی داشتند و ۳ هزار و ۶۰۰ پرونده تشکیل شد که بیش از ۷ میلیارد تومان جریمه برای این پرونده‌ها در نظر گرفته شده است.

اسفنانی با اشاره به بازرسی از واحد‌های تولیدکننده کالا‌ها و خدمات تصریح کرد: از ۳۴ هزار و ۳۷ فقره بازرسی انجام شده، ۳۲ هزار مورد محکومیت وجود داشت که باید برای آن چاره‌ای بیاندیشیم، چرا که برخورد‌ها تأثیر مستقیمی ندارد.