به گزارش پارس نیوز، حجت‌الاسلام غفار نظامیان رئیس دادگستری مهاباد اظهار کرد: حکم قصاص سه متهم که شهریور سال گذشته یک جوان ۱۹ ساله به‌نام «صادق برمکی» را در این شهرستان به قتل رسانده بودند، از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد.

وی افزود: متهم چهارم این پرونده نیز به اتهام معاونت در قتل به ۱۰ سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است. پس از صدور حکم اعدام برای سه متهم اصلی پرونده و حبس تعزیری برای نفر چهارم به‌عنوان مشارکت، وکلای متهمان نسبت به حکم اعتراض کردند. دیوان عالی کشور نیز با بررسی دوباره پرونده بدون هیچ تغییری حکم اولیه را تأیید کرد.

رئیس دادگستری مهاباد تصریح کرد: این پرونده قتل در دادگاه یک کیفری دادگستری مهاباد و با حضور همزمان سه قاضی در کوتاه‌ترین زمان مورد رسیدگی قرار گرفت. راز این جنایت خونین زمانی فاش شد که متهمان تصاویری از قتل و سوزاندن پسر جوان را در فضای مجازی منتشر کردند. بدین ترتیب با شکایت خانواده مقتول بلافاصله ردیابی‌ها برای دستگیری قاتلان آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ساعت هر چهار متهم شناسایی و دستگیر شدند. جسد سوخته مقتول پس از سه روز در اطراف یکی از روستا‌های مهاباد کشف شد.