به گزارش پارس ، سیدجواد میرمحمد صادقی رئیس مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه علم و صنعت در گفت وگو با فارس، گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران از طریق برگزاری آزمون اختصاصی تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

وی افزود: داوطلبانی که شرایط عمومی تحصیل در نظام آموزش عالی کشور مطابق با ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدرک کارشناسی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را داشته باشند می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

به گفته وی، مدرک تحصیلی معادل و معدل کل پائین تر از ۱۲، قابل قبول نیست.

صادقی ادامه داد: دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت یا کفالت دائم برای داوطلبان ذکور، سپری شدن حداقل ۳ سال از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی و دارابودن حداقل سه سال سابقه کار با ارائه مدرک معتبر از دیگر شرایط پذیرش در این آزمون است.

وی با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای پذیرش در این دوره ها گفت: تناسب عنوان رشته تحصیلی مقطع کارشناسی با رشته مورد تقاضا برای آزمون از شرایط اختصاصی این دوره است.

رئیس مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: داوطلبان می توانند با ثبت نام برای آزمون از طریق سایت اینترنتی و شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه در این دوره ها حضور یابند.

وی گفت: آزمون این دوره های آموزشی روز پنج شنبه ۱۳ تیرماه در پردیس اصلی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

وی در رابطه با شیوه تحصیل در این دوره ها نیز گفت: تحصیل در دوره‏ های آموزش الکترونیکی به صورت مجازی (فضای الکترونیکی) با اتصال دانشجو و استاد از طریق اینترنت صورت می پذیرد ولی امتحانات پایانی برای تمامی دروس به صورت حضوری برگزار می شود.

به گفته صادقی، شیوه تحصیل پذیرفته شدگان در دوره های آموزش الکترونیکی، به صورت آموزش محور است.

وی افزود: در این دوره های آموزشی حدود ۳۰ درصد از دانشجویان هر گرایش بر اساس معدل کل احراز شده تا پایان نیمسال دوم تحصیل و با تائید گروه آموزشی ذی ربط امکان تبدیل شیوه تحصیل به شیوه « آموزشی-پژوهشی» را دارند.

به گفته وی، به فارغ التحصیلان دوره های آموزش الکترونیکی، مدارک مرسوم دانشگاهی (گواهینامه، دانشنامه و ریز نمرات) مورد تائید دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعلق می گیرد.