به گزارش پارس نیوز، عبدالعظیم رضایی معاون سیاسی ـ انتظامی فرمانداری تهران در نشست هم‌اندیشی کودکان کار و خیابان ضمن اشاره به اینکه رها شدن کودکان کار در خیابان یکی از آسیب‌های جدی در تهران است، اظهار کرد: این آسیب اجتماعی می‌تواند آسیب‌های دیگری را به دنبال داشته باشد.

معاون سیاسی ـ انتظامی فرمانداری تهران ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی به‌ویژه کودکان کار و خیابان را از وظایف مهم دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها عنوان کرد و افزود: شورای اجتماعی کشور به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه و تببین نقش و تکالیف هر یک از ارگان‌های ذی‌ربط مسؤولیت را به استانداری تهران محول کرد و مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی راه‌اندازی شد و اکنون برای افزایش کارآمدی و بهره‌برداری مطلوب در راستای این مأموریت مهم، همکاری بیشترNGOها، خیرین و مردم  لازم است.

رضایی افزود: انجام طرح ضربتی در خصوص جمع‌آوری کودکان کار، راه حل مناسب نیست بلکه باید اعتماد سازی و آگاه سازی صورت گیرد و آحاد مختلف جامعه در کنار سایر سازمان‌ها و نهادها در رفع این معضل بسیج شده تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را از کودکان این مرزو بوم دور کنیم.

معاون سیاسی ضمن اشاره به حفظ حرمت و کرامت انسانی کودکان کار و خیابان در اجرای طرح ساماندهی گفت: اجرای این طرح باید به‌صورت تدریجی و با تدبیر انجام شود تا شاهد کاهش آسیب باشیم.

رضایی ادامه داد: برای این منظور اعتبارات لازم پیش بینی  شده و مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی به عنوان مکانی برای غربالگری تأسیس و تجهیز شده است.

در این نشست هجده سازمان مردم نهاد ضمن حضور یافتند و برای مرتفع کردن مشکلات و مسائل مربوط به کودکان کار و خیابان نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهایی ارائه کردند.