به گزارش پارس نیوز، سردار حسین رحیمی در نشست خبری فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای مرحله دوم طرح کاهش از شنبه سوم آذرماه خبر داد و گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذر روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.

وی ادامه داد: به دلیل صفهای صفهای سنگین و مشکلات مردم اجرای طرح به تاخیر افتاد تا مردم اذیت نشوند و در فرصت مقتضی معاینه فنی دریافت کنند زیرا بررسی های ما نشان از صف طولانی و شبانه داشت.

رییس پلیس تهران اضافه کرد: معاینه فنی از لحاظ آلودگی هوا و مسایل فنی خودرو موثر است. 

وی تاکید کرد: پلیس هفته جاری را هو به خودروهای فاقد معاینه فنی مهلت می دهد تا معاینه فنی را دریافت کنند اما از شنبه آینده اعمال قانون توسط دوربینهای نصب شده در تمام سطح شهر انجام خواهد شد.

سردار رحیمی گفت: خودروهای پلاک شهرستان هم در صورت نداشتن معاینه فنی اگر در سطح شهر تهران تردد کنند جریمه خواهند شد مگر اینکه معاینه فنی از مراکز معتبر در سراسر کشور داشته باشند و اگر اطلاعات آنها در سامانه سیمفا ثبت شده باشد جریمه نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی افراد اقدام به ارایه معاینه فنی تقلبی کنند که این معاینه فنی ارزشی ندارد و برخورد خواهد شد.

رییس پلیس پایتخت در مورد خودروهای دوگانه سوز گفت: این خودروها هم باید مطابق آیین نامه های موجود تست مخزن و معاینه فنی خود را دریافت کنند.