به گزارش پارس نیوز، 

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار گفت: امروز یک آذر یک ماه حقوق کارگران نیشکر هفت تپه واریز شد و تمام ۱۸ کارگر بازداشت شده آزاد شدند.

کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای رسیدگی به وضعیت کارگران گروه ملی فولاد و همچنین نیشکر هفته تپه عازم خوزستان شده بوداز رسیدگی به مطالبات کارگران، پرداخت یک ماه از حقوق معوق کارگران نیشکر،‌ آزاد شدن همه بازداشتی‌ها و همچنین پرداخت یک ماه دیگر از معوقات آنها تا ۱۵ آذرماه خبر داد.

وی با اشاره به سفر چهار روزه خود به عنوان نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که در این سفر مسائل و مشکلات کارگران کشت و صنعت هفت تپه و گروه صنعتی فولاد اهواز بررسی شد.

یاوری افزود: در کشت و صنعت هفت تپه با نشستی در کمیسیون کارگری استان و سپس جلسه شورای تهرود شهرستان شوش طی مذاکره با حدود ۳۰ نفر از نمایندگان کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مطالبات و خواسته‌های آنها بررسی شد و سپس با حضور در جمع کارگران معترض اعلام شد که یک ماه حقوق معوق آنها تا پایان امروز یکم آذرماه به حساب آنها واریز می‌شود. همچنین یک ماه دیگر از حقوق معوق آنها حداکثر تا ۱۵ آذرماه پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل تشکل صنفی قانونی برای کارگران به صورت فوری و گفت: اجرای طرح طبقه‌بندی برای حدود یک هزار نفر از کارگران که تا به حال به اجرا درنیامده به سرعت اجرایی خواهد شد.

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار همچنین تصمیم برای آزادی تمامی کارگران بازداشتی را از دیگر نتایج این نشست‌ها برشمرد و بیان داشت: تا پایان وقت اداری امروز تمام ۱۸ کارگری که بازداشت شده بودند نیز آزاد شدند و به این ترتیب تجمع اعتراضی کارگران پایان یافت.

یاوری همچنین به جلساتی که در استانداری خوزستان برای بررسی مشکلات گروه ملی فولاد برگزار شد اشاره کرد و گفت:‌ بعد از آن در محل وزارتخانه حضور پیدا کردیم و با جمعی از کارگران مذاکره شد. همچنین از محل کارگاه بازدید شد و سپس در جمع کارگران در محل استانداری حضور پیدا کردیم.

به گفته وی، بعد از رسیدگی به مشکلات کارگران گروه ملی فولاد مقرر شد تا در هفته آینده یک ماه از حقوق معوق به حساب آنها واریز شود، تشکل رسمی کارگری برای آنها تشکیل و همچنین خواسته‌های قانونی کارگران مورد رسیدگی قرار گیرد.

یاوری گفت: با مجوز فروش محصولات تولیدی در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز خارج از بورس که توسط وزارت صنعت صادر شد کارفرما می‌تواند از محل فروش محصولات نسبت به پرداخت معوقات و مطالبات کارگران و تأمین مواد اولیه اقدام کند.