به گزارش پارس نیوز، 

نشست بررسی و پیگیری رفع مشکلات کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه که با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و نماینده کارگران شرکت هفت‌تپه در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست نماینده کارکنان شرکت هفت‌تپه مطالبات و خواسته‌های کارکنان را در حضور نماینده وزیر و مسئولین استانی و شهرستانی مطرح کردند.

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از این نشست با حضور در جمع کارکنان مقابل فرمانداری شوش اظهار داشت: بنده به‌عنوان نماینده وزیر کار و دولت در جمع شما کارکنان زحمتکش و دلسوز حضور یافتم تا مشکلات شما را شنیده و به هیئت دولت گزارش داده شود.

وی گفت: بعضی افراد به من گفتند که "در جمع کارکنان نروید" اما من در جواب گفتم مردم شوش و کارکنان زحمتکش شرکت هفت‌تپه مثل همیشه مهمان‌نوازی خودشان را دارند.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برحسب دستور وزیر وظیفه داریم تا نسبت به صیانت از نیروی کار و دفاع از حقوق و مطالبات قانونی کارکنان پیگیری کنیم و اقدام لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در نشست با نماینده‌های شما خواسته اول آنها حفظ شرکت و تولید را داشتند این قابل تحسین است که حقوق خواسته اول شما نیست.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من قبول دارم که خیلی زودتر برای پیگیری و رسیدگی به مشکلات کارکنان هفت‌تپه باید در جمع شما حضور پیدا می‌کردم. همه مشکلات و درخواست‌های شما کارکنان بحق و قانونی است.

وی گفت: مسئولین استانی و شهرستانی پیگیر پرداخت مطالبات شما کارکنان هستند؛ ان‌شاءالله طی امروز و فردا یک حقوق و در چند روز آینده حقوق دیگری به شما پرداخت خواهد شد.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کارکنان بازداشت‌شده در تجمعات اخیر اشاره کرد و گفت: از مسئولین امنیتی خواستم که اگر این کارکنان مشکلی ندارند، هرچه سریعتر آزاد شوند و بنده به‌صورت ویژه پیگیر این موضوع هستم.

یاوری بیان کرد: من از شما خواهش می‌کنم و دست تک تک شما را می‌بوسم که خطوط تولید شکر را رها نکنید، این شرکت مربوط به شما و نسل‌های آینده شما است.

وی به مشکل بازنشستگان شرکت هفت‌تپه و اجرای طرح طبقه‌بندی اشاره کرد و افزود: به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان دستور دادم تا به‌صورت ویژه پیگیر این مشکلات بوده و هرچه سریعتر برطرف شود.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید هرچه سریعتر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان نسبت به تشکیل شورای کارگری اقدام کنند.

یاوری خاطرنشان کرد: این قول را می‌دهم که عدم صلاحیت سهامداران و همه مشکلات و خواسته‌های شما کارکنان به وزیر و هیئت دولت گزارش داده شود.