به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، در روز ۳۱ شهریور سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی یک فقره کشف جسد در داخل فضای سبز، در انتهای کوچه بن بست در بلوار قدس، به کلانتری ۱۶۷ دولت آباد اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به مردی حدوداً ۴۵ ساله است که روی ناحیه گردن وی آثار بریدگی ناشی از اصابت جسم تیز وجود داشت.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم و در شرایطی که هیچ گونه مدارک شناسایی به همراه جسد و در محل کشف جسد یافت نشده بود، تحقیقات کارآگاهان اداره دهم در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده، بر روی شناسایی هویت جسد قرار گرفت.

در شرایطی که هیچگونه گزارش فقدانی با مشخصات ظاهری مقتول در سیستم جامع پلیس ثبت نشده بود، کارآگاهان با توجه به گزارش پزشکی قانونی مبنی بر اعتیاد مقتول به مصرف موادمخدر، به بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار پرداخته و موفق به هویت جسد به نام میکائیل متولد ۱۳۴۱ شدند که دارای سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر بود.

با شناسایی هویت جسد، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت مقتول در فلکه دوم دولت آباد اطلاع پیدا کردند که خانواده مقتول در فاصله زمانی کوتاهی پس از کشف جسد، محل سکونت خود را تغییر داده اند.

در تحقیقات از محل زندگی خانواده مقتول مشخص شد که مقتول به همراه همسر و دو فرزندش، به مدت شش ماه در این محل زندگی کرده و طی این مدت بارها مابین وی و همسرش اختلاف و درگیری وجود داشته و حتی طی شکایت طرح شده از سوی همسر مقتول، میکائیل به مدت چهار ماه در زندان بوده و آخرین بار در ۲ روز قبل از کشف جسد از زندان آزاد و پس از مراجعه به منزل، مجدداً با همسرش درگیر و این بار باعث مجروح شدن همسرش به نام پروین متولد ۱۳۴۶ شده بگونه ای که به علت شدت جراحت به بیمارستان منتقل می شود.

در شرایطی که تحقیقات از محل سکونت مقتول نشان از ارتکاب جنایت با انگیزه اختلاف خانوادگی داشت، کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که میکائیل در ساعت ۸ صبح روز ۲۹ شهریور سال گذشته در حین ورود به منزل مشاهده شده و همان روز، برادرزنش نیز در محل مشاهده شده است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده در طول تحقیقات، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت جدید خانواده مقتول در منطقه دولت آباد خیابان سیاسنگی، به تحقیق از اعضای خانواده میکائیل پرداخته و اطلاع پیدا کردند که با وجود گذشت شش ماه از زمان کشف جسد مقتول، خانواده وی هیچگونه شکایتی مبنی بر فقدان وی به کلانتری محل را انجام نداده اند.

همسر میکائیل در پاسخ به سؤال کارآگاهان در خصوص علت عدم طرح شکایت در خصوص فقدان همسرش عنوان داشت: میکائیل دارای سابقه خارج شدن از منزل به مدت طولانی بود و به همین علت شکایت نکردم اما از مرگش اطلاعی نداشتم.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اطلاعات بدست آمده مبنی بر مشاهده برادر پروین در محل زندگی آن ها همزمان با ناپدید شدن مقتول، کارآگاهان به تحقیق از وی پرداختند؛ یوسف متولد ۱۳۵۲ در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از مرگ مقتول شد و اظهار داشت: آخرین بار میکائیل را در داخل بیمارستان دیده و پس از آن هیچگونه اطلاعی از او ندارم.

در شرایطی که یوسف در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از وقوع جنایت داشت، اما تحقیقات پلیسی صورت گرفته نشان از وجود تناقضات و کذب بودن اظهارات وی داشت؛ بلافاصله هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و یوسف در ۱۹ اسفند سال گذشته، دستگیر و جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در شرایطی که یوسف در طول مسیر تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از ارتکاب جنایت شده بود، نهایتاً در روز گذشته لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به جنایت، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: میکائیل شیشه مصرف می کرد و خواهرم را همیشه مورد ضرب و شتم قرار می داد؛ روز حادثه خواهرازده ام با من تماس گرفت و خبر داد که پدرش، خواهرم را با آجر از ناحیه سر مجروح کرده؛ از شهرستان کرج به تهران آمده و پس از رسیدن به خانه خواهرم متوجه شدم که پروین بوسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شده و به علت شدت ضرب و شتم، بستری شده است.

فردای آن روز متوجه شدم که میکائیل از بیمارستان به خانه بازگشته؛ به قصد صحبت کردن با وی به خانه آن ها رفته اما میکائیل را در حال مصرف شیشه مشاهده کردم؛ با وجود صحبت هایی که با میکائیل کردم، اما او هیچ توجهی به صحبت های من نمی کرد و ناگهان شروع به فحاشی و تهمت زدن به خواهرم کرد؛ در حالیکه بسیار عصبانی شده بودم، با چاقوی میوه خوری که روی زمین افتاده بود، دو ضربه به دو طرف گردن میکائیل زده، در حالیکه نیمه جان بود تصمیم گرفتم تا او را به بیمارستان منتقل کنم.

با ماشین پراید شخصی به سمت درمانگاه حرکت کرده اما در بین راه متوجه شدم که میکائیل فوت کرده است؛ در حالیکه بسیار ترسیده بودم، جسد را به داخل فضای سبز در نزدیکی درمانگاه برده و همانجا رها کردم؛ پس از گذشت یک هفته از این موضوع، به خواهرم پیشنهاد دادم تا از محل سکونتش نقل مکان کند و او نیز پیشنهاد مرا قبول کرد و محل سکونتش را تغییر داد اما او هیچ اطلاعی از مرگ میکائیل نداشت.

سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.