به گزارش پارس نیوز، داریوش بیات نژاد در مراسم رونمایی و راه‌اندازی سامانه "تصمیم" با بیان این که طرح کنترل و کاهش طلاق از یک سال گذشته در استان تهران با استقرار دبیرخانه‌اش در سازمان بهزیستی آغاز به کار کرده است و اظهار کرد:  این دبیرخانه با حضور همه نهادها و دستگاه‌های دخیل تشکیل شده است  و به نیاز سنجی و جمع‌آوری آمار اطلاعات پرداخت است.

وی تصریح کرد: جلسات متعدد کارشناسی با سازمان برنامه و بودجه در خصوص طرح کنترل  و کاهش طلاق و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، طلاق و ساماندهی کودکان خیابانی برگزار شده است و طرح‌هایی  خوبی نیز به  تصویب رسیده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: از اهداف طرح کنترل و کاهش طلاق می‌توان به افزایش کیفیت زندگی و سلامت ازدواج ، پیشگیری از آسیب های مرتبط با ازدواج و نهادینه سازی ازدواج در گروه‌های مختلف اشاره کرد علاوه بر اینکه رضایت مندی زوجین از زندگی خانوادگی و افزایش دانش افراد برای استمرار زندگی و توانمندسازی آنها برای انتخاب همسر از دیگر اهداف این طرح هستند.

وی با اشاره به نقش طرح کنترل و کاهش طلاق، برگزاری جلسات مشاوره بر زوجین در پیشگیری از همسرآزاری و کاهش خشونت خانگی و آزار جنسی ، خاطر نشان کرد:  قصد داریم تا با استفاده از سامانه "تصمیم" و اجرای این طرح این پیامدهای منفی را به حداقل برسانیم. در شش ماهه نخست امسال سه هزار و 800 پرونده مشاوره رسیدگی شده است و با انجام مشاوره 8.5 درصد از این پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران  با بیان این که این طرح قرار است همه گروه‌های جامعه را شامل شود، گفت: در سطح اول این طرح، پیشگیری اولیه صورت خواهد گرفت. با این حال بیشترین مخاطبان این طرح در دوره نوجوانی و به ویژه‌ دوره دوم متوسطه هستند.