به گزارش پارس نیوز، حسن رسولی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران به بیان گزارشی از حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری و انطباق آن با بودجه پرداخت و گفت: شهرداری تهران براساس بودجه موظف بوده است که در عملکرد ماهانه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۱۴ هزار میلیارد ریال اقدام کند و مصارف و هزینه‌های خود را نیز براساس این رقم انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری در شهریورماه امسال حدود ۶۴۳۴ میلیارد ریال کسب کرده است که از این میان ۳۷۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است،‌ گفت: در بخش عملکرد منابع در شهریور امسال شهرداری با کسری عملکرد ۸۰۰۰ میلیارد ریالی نسبت به بودجه مواجه است که عمده این کسری عملکرد مربوط به بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای است. در حالی که شهرداری مکلف بوده که ۴۳ درصد منابع را از این محل تامین کند اما تنها ۲۷ درصداز منابع را تامین کرده است.

خزانه‌دار شورای شهر با بیان اینکه در بخش مصارف تملک هزینه‌ای شاهد عملکرد ۳۰۰۰ میلیارد ریالی هستیم که ۸۲ درصد کل مصارف شهرداری در شهریور ماه امسال را از آن خود کرده است، گفت: در بخش مصارف تملک دارایی‌های مالی یا همان هزینه‌های بازپرداخت وام‌ها نیز ما شاهد عملکرد ۳۰ میلیارد ریالی یعنی تنها یک درصد هستیم که این امر متاسفانه ناشی از عدم ثبت به روز اسناد مالی است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان وکیل مردم ماهانه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه‌ای شهرداری را اعلام می‌کنیم، گفت: مسئله این است که عدم تعادل منابع و مصارف شهر سبب شده که اداره شهر با مشکل مواجه شود.

رسولی با بیان اینکه شهروندان تهرانی کمتر از یک سوم از سرانه هزینه را ماهیانه پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: اگر شهر زیست‌پذیر مورد علاقه ما است باید در هزینه‌ها نیز مشارکت داشته باشیم و به شهردار آینده تهران می‌گویم که باید کاهش جدی هزینه‌های جاری و جذب صاحبان سرمایه را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه میان پیشرفت فیزیکی و جذب ریالی پروژه‌ها تفاوت آشکاری وجود دارد، تصریح کرد: کمتر از هفت درصد از کل درآمدهای شهرداری در شهریورماه صرف توسعه شهر شده و هر چند می‌توان به تعویق انداختن مطالبات پیمانکاران کار را پیش برد، اما نمی‌توان پروژه‌ها را به درستی اجرایی کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه زمانی ما می‌توانیم از شهروندان بخواهیم که در تأمین هزینه‌های شهر مشارکت جدی داشته باشند که ما در هزینه کرد عوارض دقت کنیم، گفت: ما نمی‌توانیم از مردم بخواهیم که عوارض بدهند تا ما حقوق ۲.۵ برابر نیروی مازاد در شهرداری را بدهیم.

وی با بیان اینکه این گزارش تنها گزارش درآمد و هزینه است و زنگ خطری برای شورا، ‌شهرداری، دولت و مردم، اظهارکرد: اداره پایتخت با این وضعیت، آینده ناگواری خواهد داشت.