به گزارش پارس نیوز، 

چندی پیش مرد جوانی به کلانتری 190 مجیدیه رفت و از موتورسواران زورگیری شکایت کرد. او گفت:« پیاده در حال عبور از خیابان کرمان جنوبی بودم که دو نفر سوار بر موتورسیکلت به سمتم حمله ور شدند. یکی از آنها مرا با قمه مجروح کرد و ضمن سرقت گوشی موبایلم به سرعت متواری شدند که در این هنگام پلاک موتور آنها در محل جا ماند.»

با شکایت مرد جوان تحقیقات از سوی کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد و در بررسی های صورت گرفته، آخرین مالک موتورسیکلت شناسایی شد. او در تحقیقات مدعی شد که مغازه موتورسیکلت فروشی دارد و موتور را به صورت قولنامه ای به زن جوانی فروخته است.

با شناسایی خریدار موتورسیکلت به نام لیلا، کارآگاهان به سراغ او رفتند. دختر 20 ساله در تحقیقات اولیه منکر خرید موتورسیکلت بود اما زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد، گفت: چند ماه پیش و از طریق شبکه مجازی اینستاگرام با رحمان آشنا شدم. ابتدا تماس ما از طریق فضای مجازی بود اما پس از مدت کوتاهی و به پیشنهاد و اصرار رحمان با یکدیگر ملاقات کرده و از آن زمان به بعد آشنایی و دوستی مان بیشتر و بیشتر شد. تا اینکه یک روز رحمان با پرداخت مقداری پول از من خواست تا برایش یک موتورسیکلت بخرم و من نیز بواسطه علاقه ای که به او داشتم، موتور را خریدم.

با شناسایی محل سکونت رحمان در منطقه حکیمیه تهران، او بازداشت شد و در بازجویی ها لب به اعتراف گشود و گفت: آن شب موتورسیکلت را برای انجام سرقت در اختیار سه نفر از دوستانم به نام های سینا، صالح و مراد قرار دادم.

با شناسایی محل سکونت سینا در محله دولت آباد، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی برای دستگیری وی اقدام کرده اما او با اطلاع از حضور کارآگاهان می خواست از طبقه پنجم ساختمان فرار کند که در نهایت دستگیر شد. در ادامه با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده و طی یک عملیات ضربتی آنها نیز دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «در تحقیقات صورت گرفته، متهمان پرونده ضمن اعتراف به سرقت از شاکی پرونده، به بیش از 100 فقره سرقت دیگر با همین شیوه و شگرد اعتراف کردند که تاکنون تعدادی از شاکی ها شناسایی و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی دعوت شدند و متهمان اصلی پرونده را شناسایی کردند. تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار قرار دارد.»