به گزارش پارس نیوز، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه وضعیت حمل ونقل عمومی شهر مناسب نیست، گفت‌: ظرفیت مسافرگیری حمل ونقل عمومی پایین‌تر از میزان مسافران است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در حال حاضر تنها 2 و نیم میلیون سفر با مترو داریم؛ در حالی که باید 10 میلیون سفر در شهر با مترو انجام شود.

علیخانی در ادامه به ضعف ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: اتوبوسرانی تنها قادر به پوشش 3 میلیون نفر است, در حالی که باید بتواند 6 میلیون سفر در روز پوشش دهد و لذا ما فاصله‌ای حدود 8 تا 10 میلیون سفر داریم و این وضعیت به این معناست که مسافر داریم ولی ناوگان مسافربری ما با کمبود مواجه است.

وی گریزی هم به ترافیک این روزهای تهران در اثر بارندگی زد و گفت: هر وقت باران می‌آید خیابان‌ها قفل می‌شود، چون معمولا هنگام بارندگی حرکت خودروها کند می‌شود و ترافیک افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: چون مردم نمی‌توانند در بارندگی به صورت پیاده تردد کنند حجم مسافران بیشتر می‌شود و لزوماً باید یا از خودروی شخصی و یا تاکسی استفاده کنند و شرایطی به وجود می‌آید که هم سرعت خودروها کم می‌شود و هم مسافر بیشتر می‌شود.