به گزارش پارس نیوز، 

عبدالعظیم رضایی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران، اعتیاد را عامل اصلی بسیاری از آسیب ها عنوان کرد و به پیش‌گیری از این آسیب با تمام ابزار موجود و به کمک مردم و مسئولین تأکید کرد.

رضایی مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی را فعالیت مشترک چندین ارگان مختلف عنوان کرد و گفت:همه سازمان ها باید در کاهش آسیب ها کمک و همکاری لازم را داشته باشند، همکاری دستگاه قضایی بسیار اهمیت دارد و در روند کار، دستور قضایی لازم است و نیروی انتظامی و بهزیستی نیز از ارکان اصلی این مجتمع هستند.

وی ادامه داد: طبق نظر سنجی های انجام شده مردم از وضعیت ناهنجارهای اجتماعی  ناراضی هستند ، حضور متکدیان در گذرها،  خیابان ها و چهارراه ها از معضلاتی است که برای هر شهروند حس نا امنی را رقم می زند. سازمان های مردم نهاد برای ساماندهی این اوضاع با همراهی شهروندان باید به کمک دولت آیند و با جدیت این امر پیگیری شود.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کارهای فرهنگی در راستای اطلاع رسانی به مردم ،سطح آگاهی عموم را ارتقاء داده و باعث می شود تا عامه مردم ضمن اطلاع از وضعیت موجود بهتر و بیشتر همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

معاون فرماندار به جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و متکدیان تاکید نمود و افزود: بهزیستی به عنوان متولی با حضور پنج دستگاه دیگر در خصوص جمع آوری این افراد در تلاش است تا جمع آوری این افراد به صورت جداگانه انجام پذیرد.

وی به روند رو به رشد تکدی گری در  تهران اشاره کرد و گفت: ما روزانه شاهد این پدیده زشت و مذموم هستیم که رو به ازدیاد است و آسیب های گوناگونی را به همراه دارد؛ از این رو  برای جلوگیری از رشد این معضل نیاز به عزم همگانی داریم ، همه دستگاه ها و سازمان ها باید پای کار بیایند تا  چهره شهر را از حالت زشت و نا زیبا خارج نموده و دیگر شاهد چنین آسیب هایی در اجتماع نباشیم.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران ادامه داد: سوء استفاده از کودکان توسط افراد سودجو، رواج عادت زشت و ناپسند تنبلی با ترویج تکدی گری توسط برخی افراد  و باندها صورت می گیرد  که ما باید  بدلیل ارتقاء جایگاه و شأن انسانی افراد گرفتار شده، با آن ها مقابله کنیم.

معاون فرماندار تهران آغاز بکار مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی با کمک سازمان های ذی ربط و با محوریت بهزیستی برای جمع آوری متکدیان، کودکان کار و معتادین را از فعالیت های موثر در این راستا عنوان کرد  و گفت:  این افراد بعد از جمع آوری، غربالگری می شوند و  هریک از افراد بعد از پذیرش برای ساماندهی به مجموعه ذی ربط تحویل داده می شوند. وظیفه بهداشت و درمان در این راستا خیلی مهم است همه سازمان ها باید از بودجه و اعتبارات خود استفاده کنند.

رضایی ادامه داد: شناسایی و انتقال متکدیان به عهده بهزیستی است، نیروی انتظامی و شهرداری همکاری کامل دارند و جمع آوری انجام می شود، اما ساماندهی بعد از جمع آوری بسیار مهم است چرا که ۷۰ درصد متکدیان اتباع خارجی هستند  که روز به روز به تعدادشان افزوده می شود و معضلات بزرگی را بوجود آورده اند، ثبت احوال و پزشکی قانونی  باید هویت این افراد را مشخص کنند تا به شکل بهتری ساماندهی صورت گیرد و موضوع بصورت ریشه ای حل شود.