به گزارش پارس نیوز، 

بنا بر دعوتنامه روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی قرار بر این بود که ظهر امروز نشست خبری با حضور علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در کاخ گلستان برگزار شود.

این برنامه با یک ساعت تأخیر در حالی برگزار شد که رئیس سازمان میراث فرهنگی به همراه دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی زمان نشست خبری را به بازدید از کاخ گلستان اختصاص دادند و تنها چند دقیقه به صورت سرپایی با خبرنگاران صحبت کردند، اما به بهانه سفر به همدان و حضور در اجلاس جهانی گردشگری از پاسخ به سؤالات خبرنگاران امتناع کردند.

علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی از کاخ گلستان اظهار داشت: نشست اعضای وابسته (UNWTO) با حضور آقای زوراب پولولیکاشویلی در همدان افتتاح می‌شود و امیدواریم این مناسبات به گردشگری کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری کمک می‌کند تا گردشگری ایران تقویت شود،‌گفت: گردشگران بیشتری باید در دنیا با پتانسیل‌های گردشگری ایران آشنا شوند.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ایران ظرفیت بالایی در بحث اکوتوریسم دارد گفت:‌هدفگذاری ما این است که 600 واحد بومی‌گردی خود را به 2 هزار واحد افزایش دهیم.

در ادامه این دیدار زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی اظهار داشت: در بحث گردشگری میهمان‌نوازی موضوع بسیار مهمی است و خوشبختانه ایران در حوزه گردشگری به میهمان‌نوازی شناخته شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در کاخ گلستان گفت: کاخ گلستان مکانی است که هر کسی باید از آن بازدید کند، ایران یک کشور بسیار جذاب از لحاظ گردشگری است و ما هم به این کشور آمدیم تا بُعد گردشگری را تقویت کنیم.

زوراب پولولیکاشویلی با بیان اینکه ایران دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است،‌گفت: فردا در اجلاس جهانی گردشگری نمایندگان 27 کشور در همدان حاضر می‌شوند و ما باید از پتانسیل این کشورها استفاده کنیم چرا که می‌توانیم 27 ارتباط اقتصادی را از این طریق رقم بزنیم.

وی در پایان گفت: ما اینجا هستیم تا از شما حمایت کنیم و گردشگری ایران را بهبود دهیم.