به گزارش پارس ، سید مجتبی موسوی، مدیر امور حجم سازمان زیباسازی در گفتگو با مهر در مورد کارهای هنری که قرار است در بهشت زهرا (س) انجام گیرد، توضیح داد: یکی از کارهای مهم هنری که در این زمینه انجام می شود توجه به محلی است که امام خمینی (ره) در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ اولین سخنرانی خود را در آنجا انجام دادند. این محل به" جایگاه جلوس" معروف است که ما برای آن برنامه های هنری داریم.

وی در توضیح این برنامه های هنری عنوان کرد: قرار است در این محل بر اساس تصویر معروفی که از امام خمینی در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به جا مانده است نقش برجسته ای سفالی ساخته و در بهشت زهرا نصب شود.

مدیر امور حجم سازمان زیباسازی خالق این اثر را شاپور میرزایی معرفی کرد و گفت: این اثر به سفارش سازمان زیباسازی ساخته شده که در حال حاضر سفال های این نقش برجسته در حال پخت است تا به زودی کار نصب آن انجام گیرد.

موسوی در مورد چگونگی اجرای این اثر توضیح داد: این اثر از روی عکس معروف امام در آن روز ساخته خواهد شد.

مدیر نگارخانه برگ در پایان در مورد زمان نصب این اثر گفت: کار آماده شده و تا چند روز دیگر برای نصب به مکان مربوطه انتقال داده می شود و طی مراسمی نصب خواهد شد.

امام خمینی (ره) ، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در روز ورود خود به ایران در ۱۲ بهمن سال ۵۷ به بهشت زهرا رفته و سخنرانی معروفی داشتند. مردم برای استقبال از امام و سخنان ایشان از شب پیش و ساعات اولیه بامداد در محل بهشت زهرا تجمع کرده بودند. امام در این سخنرانی تاریخی از غیر قانونى بودن مجلس و دولت منصوب شاه و مفاسد آن رژیم‏ سخن گفتند. امام پس از یکصد و هفده روز توقف در نوفل لوشاتو به ایران بازگشته بودند.

جمله معروف امام در این سخنرانی با این مقدمه که" من دولت تعیین می کنم. من توی دهن این دولت می زنم. من به پیشتیبانی این ملت توی دهن این دولت می زنم" از جملاتی است که در آن سخنرانی توسط امام بزرگوار گفته و بسیار معروف شد.