به گزارش پارس نیوز، 

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: اگر کالای تولید شده توسط کارخانه ها را که در انبارها تا زمان توزیع نگهداری می شوند به نام کالای قاچاق مانع توزیع شویم به کارخانه لطمه وارد می شود.

استاندار تهران با بیان اینکه با کالای قاچاق و احتکار شده باید طبق قانون برخورد شود عنوان کرد:   موضوع آموزش به تیم کارشناسی بررسی انبارها و کالاهای قاچاق باید در اولویت باشد و نمایندگانی از صنعت معدن و تجارت ،اتاق بازرگانی و اتحادیه ها هم باید همراه این تیم باشند.

مقیمی افزود: در برخورد با احتکار،گرانفروشی و قاچاق نباید عجولانه تصمیم گرفت و تصمیمات باید برمبنای کارشناسی و تخصص از سوی صنعت معدن و تجارت و تعزیرات باشد تا تولید کننده واقعی به اشتباه به عنوان محتکر شناسایی نشود.

استاندار تهران در ادامه سخنانش گفت: کالای قاچاق به راحتی قابل شناسایی است و نگذاریم به نام گرانفروشی و احتکار تولید متوقف شود.

وی با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم چرخ کارخانه های تولیدی از کار بیفتد تصریح کرد: اگر تا پیش از این به تولید بیشتر بها می دادیم و با افزایش کیفیت کالاها و صدور به موقع مجوزها  در کاهش قیمت تمام شده اثر می گذاشتیم،اکنون با خیلی از مشکلات اقتصادی فعلی مواجه نبودیم.

مقیمی عنوان کرد:اکثر صنایع وکارخانه های ما با بهترین ماشین آلات فعالند، از تکنولوژی و نیروی انسانی ماهر برخوردارند اما کیفیت تولید پایین است وبه موقع کالا به دست مشتری نمی رسد وخدمات پس ازفروش ضعیف است؛علت همه این مسایل آن است تولید کننده از حمایت کافی برخوردار نیست.

استاندار تهران خطاب به مدیران و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران گفت: اگر مدیران کارخود را به درستی انجام دهند صنعت ما قابل رقابت با تولیدات خارجی است.باید  دست مدیران کارخانه ها را باز بگذاریم و برای صدور مجوزهای کسب و کار از افراد متخصص در ادارات استفاده کنیم و به بهانه های واهی مقابل فعالیت تولید کنندگان نایستیم.

وی گفت: یکسال است فعالیت یک شهرک صنعتی در استان تهران برای انتقال لوله گاز معطل مانده است .

مقیمی با بیان اینکه برای رونق تولید باید کاری کنیم تا قیمت تمام شده کالاها کاهش یابد افزود: در مقابل انوع تحریم های آمریکا از هوش و ذکاوت ایرانی برخورداریم اما نیاز است این هوش در عملکرد و رفتارها نیز به ظهور برسد امروز باید تصمیم بگیریم که در تصمیم گیری ها خدمتگزار عرصه تولید باشیم .