به گزارش پارس نیوز، 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره رفع موانع تولید گفت: رأی و نظر افراد ستاد تسهیل برای بانک‌ها لازم‌الاجرا است و اگر بانکی مصوبات را اجرا نکند، مدیرعامل بانک به هیئت انتظامی معرفی خواهد شد.

یدالله صادقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران با اشاره به ضمانت اجرایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوبه هیئت وزیران است که قانون‌گذار مواد 61 و 62 به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اضافه شده است‌.

وی بیان کرد: ماده 61 در مورد تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که جایگاه قانونی پیدا می‌کند و ماده 62 در مورد ارکان و نحوه فعالیت آن است، همچنین تبصره ماده 62 تاکید می کند که تعدادی افراد خبره امور اقتصادی و بانکی به انتخاب استاندار به رئیس کل بانک مرکزی معرفی می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین با اشاره به ضرورت رفع اختلافات ستاد تسهیل و بانک های عامل افزود: افراد در اختلافات بین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بانک های عامل داوری می‌کنند که رای و نظر آنها برای بانک لازم الاجرا است و اگر بانک مصوبات را اجرا نکند، مدیرعامل بانک را به هیئت انتظامی معرفی می‌کنند.

صادقی همچنین تصریح کرد: این مواد قانونی ضمانت اجرای قوی برای مصوبات ستاد تسهیل و برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی است که این قانون ابلاغ شده و استاندارد افراد را به بانک مرکزی معرفی می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماده 62 در مورد تشکیل ستاد تسهیل اجرایی شده و تبصره آن نیز پیشنهاد شده که احکامش توسط رئیس کل بانک مرکزی صادر می‌شود که مصوبات ستاد لازم الاجراست و ضمانت اجرایی پیدا می‌کند.